برگزاری همایش اقتصادی ایران در وین

اجاره: همایش اقتصادی ایران بامداد امروز (پنجشنبه) با حضور نمایندگان بیشتر از ۱۴۰ شرکت کوچک و متوسط اتریشی و ۳۰ تن از نمایندگان و اعضای اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش در محل اتاق بازرگانی فدرال اتریش WKO در وین اجرا شد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، در این جلسه پدرام سلطانی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و اتریش با اشاره به روابط خوب اقتصادی و تجاری ایران و اتریش، بر اهمیت نقش بخش خصوصی خصوصاً شرکت های کوچک و متوسط در حفظ و توسعه روابط تجاری دو کشور اصرار کرد.
حمیدرضا مدد، کاردار سفارت کشورمان در وین طی سخنانی در این همایش ضمن اشاره به سابقه روابط دیرینه و بسیار عالی ایران و اتریش، حمایت دولت اتریش از برجام و همین طور سفر مقامات عالی رتبه دو کشور، آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران جهت ارائه اطلاعات، خدمات و تسهیلات برای هیات های اقتصادی و تجاری اتریشی را اعلام داشت.
در این جلسه چند تن از مسئولین اتاق بازرگانی فدرال اتریش، وزارت فدرال همگرایی، اروپا و امور خارجه و وزارت اقتصاد و دیجیتال سازی اتریش و همین طور دکتر گرابمایر رایزن اقتصادی سفارت اتریش در تهران درباب ظرفیت ها، قابلیت ها، مشکلات و تنگناهای در رابطه با تحریم های یکجانبه و غیرقانونی امریکا مقابل کشورمان توضیحاتی ارائه نمودند.
طرف های اتریشی تاکید نمودند، دولت اتریش و اتحادیه اروپا تحریم های یکجانبه آمریکا را به رسمیت نمی شناسند و با آن مخالف هستند.
در ادامه این نشست نمایندگان شرکت ها و موسسات ایرانی و اتریشی بصورت پرده نگار (پاورپوینت) مجموعه داده ها و اطلاعات مفیدی از ظرفیت ها و قابلیت های دو کشور ایران و اتریش را به معرض نمایش گذاشته و به صورت دوجانبه (B 2 B) نیز مذاکرات فنی انجام دادند.

منبع: