پیش بینی افزایش قیمت طلا تا مرز ۱۷۰۰ دلار

اجاره: یک استراتژیست بازار پیش بینی نمود که قیمتهای طلا بالا خواهد ماند، برای اینکه سرمایه گذاران در دوره جدید نرخهای بهره اندک و ابهامات بی شمار، همچنان از این فلز باارزش استقبال می کنند.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، باآنکه خوشبینی سرمایه گذاران با رفع نگرانیهای رکودی در چند ماه گذشته فروکش کرده است اما استیو دان، مدیر محصولات قابل معامله در بورس در شرکت “ابردین استاندارد اینوستمنتس” اعتقاد دارد عوامل بنیادین همچنان از بالا رفتن قیمتهای طلا در سال ۲۰۲۰ پشتیبانی می کنند.

دان در مصاحبه با کیتکونیوز اظهار نمود که قیمت طلا تا آخر سال میلادی آینده امکان دارد تا مرز ۱۷۰۰ دلار صعود کند چونکه ابهامات ژئوپلیتیکی فراوانی وجود دارد که سبب می شود طلا تقاضا برای خرید دارایی امن را جذب نماید.

وی اظهار داشت: حالا که بازارهای سهام در رکورد بالایی قرار دارد خیلی از سرمایه گذاران این پرسش را مطرح می کنند که روند صعودی طلا تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد نمود. ما بطور قطع شاهد تقاضای بیشتری برای طلا بعنوان یک تضمین حفظ سرمایه خواهیم بود.

سال ۲۰۱۹ سال کم سابقه ای برای شرکت “ابردین استاندارد اینوستمنتس” بود چونکه بخش محصولات قابل معامله در بورس این شرکت شاهد ورود سرمایه به ارزش ۹۵ میلیون دلار بود. نه تنها سرمایه گذاران با ابهامات بازار مالی روبه رو هستند بلکه نرخهای بهره هم اندک است که سرمایه گذاری در طلا را جذاب می سازد.

اگرچه مناقشات تجاری میان آمریکا و چین تسهیل شده است اما همچنان یک مبحث ادامه دار در سال ۲۰۲۰ می ماند. فاز اول توافق تجاری که به تازگی پیشنهاد شده است، نتوانسته است بازار را به صورت کامل تحت تأثیر قرار دهد.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، اما عامل بازدارنده رشد قیمت طلا، عدم رشد فشارهای تورمی خواهد بود که سال میلادی آینده روی قیمت طلا تأثیر منفی می گذارد.

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی بعد از اینکه مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رای داد و ابهام سیاسی را در بزرگترین اقتصاد جهان برانگیخت، افزایش یافت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۴۷۷ دلار و ۷۸ سنت رسید. هر اونس طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۴۸۱ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

منبع: