سقوط ۷۰ درصدی فروش خودروساز لوکس آلمانی

اجاره: شرکت خودروسازی دایملر روز پنجشنبه با انتشار یک گزارش مالی اعلام نمود که درآمد آن در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۷۰ درصد کاهش یافته است.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، دایملر بعنوان یکی از بزرگترین خودروسازان آلمان و جهان اخیرا گزارش مالی خودرا منتشر نموده که نشان میدهد درآمد این شرکت در سه ماهه نخست سال جاری میلادی تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضا در بازارهای جهانی خودرو امسال میلادی، حدود ۷۰ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش یافته است.
به نقل از رویترز، طبق گزارش انتشار یافته از طرف انجمن صنایع خودروسازی در اروپا، مجموعه فروش خودرو های سواری در بازارهای بزرگ و مهم اروپا در ماه گذشته میلادی بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. بعنوان مثال، ایتالیا که شدیداً درگیر همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا شده بود، بیشترین افت میزان فروش یعنی ۸۵.۴ درصد، را به خود مختص کرده است.
به عقیده خیلی از کارشناسان و مفسرین فعال در حوزه خودرو، دایملر بعنوان شرکت مادر خودرو های مرسدس بنز، از این پس در رقابت با سایر خودروسازان و رقبای قدرتمند خود راه خیلی مشکل و دشوارتری را نسبت به گذشته پیش رو خواهد داشت چونکه فروش آن تحت تاثیر تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا که منجر به لغو نمایشگاههای بین المللی و داخلی خودرو و همین طور کارخانه های خودروسازی و قطعه سازی در سراسر جهان شد، به شدت کاهش یافته و بنظر می رسد که به این زودی نیز به حالت عادی بازنخواهد گشت.
همین طور ارزش سهام دایملر ۵۲ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش یافته است که ارزش کل این شرکت را به ۲۹.۸ میلیارد یورو رسانده است.

منبع: