تولید بیش از ۸۲۹ هزار دستگاه خودرو سواری تا اختتام بهمن ماه

اجاره: برمبنای آخرین آمار وزارت صمت، در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته، در تولید انواع خودرو ها به جز اتوبوس، مینی بوس و ون، رشد تولید دیده می شود که برمبنای آن تولید سواری طی این مدت ۱۸.۴ درصد افزایش یافته است؛ این در حالیست که همچنان تولید کمباین با افزایش قریب به ۵۰ درصدی صدرنشین میزان افزایش تولید انواع خودروهاست.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، گزارش عملکرد تولید انواع خودرو ها طی ۱۱ ماهه سال جاری نشان میدهد که به ترتیب کمباین (ماشین های برداشت محصولات دانه دار کشاورزی)، سواری، تراکتور و وانت بیشترین میزان رشد را داشته اند. در این میان، تنها اتوبوس، مینی بوس و ون ۷.۵ درصد کاهش تولید داشته اند.
در مدت مذکور سال جاری ۸۲۹ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو سواری تولید شده که نسبت به زمان مشابه سال قبل با میزان تولید ۷۰۰ هزار دستگاه، رشد ۱۸.۴ درصدی را ثبت کرده است.
طبق آمار، کمترین رشد تولید مختص تراکتور است که میزان تولیدشان از شروع امسال تا اختتام بهمن ماه، با رشد ۷.۸ درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل به ۷۴ هزار و ۴۶۱ دستگاه رسیده است. در زمان مشابه سال قبل میزان تولید وانت ها، ۶۹ هزار و ۴۶ دستگاه بوده است.
در مدت ۱۱ ماهه امسال کمباین ها بیشترین درصد افزایش تولید انواع خودرو ها را در این گزارش به خود مختص کرده است. این مدل خودرو ها افزایش ۴۸.۹ درصدی تولید را رقم زده و از ۳۹۷ دستگاه تولید شده طی ۱۱ ماهه ابتدایی سال قبل به ۵۹۱ دستگاه در زمان مشابه سال جاری رسیده است.
طبق آمار، تولید تراکتور نیز از ۱۷ هزار و ۲۷۸ دستگاه تولید شده در ۱۱ ماهه ۱۳۹۸ به ۱۹ هزار و ۸۶۳ دستگاه در مجموع ۱۱ ماهه امسال رسیده و رشد ۱۵ درصدی را تجربه کرده است.
در مقابل آمار تولید انواع خودرو ها نشان میدهد که از شروع سال جاری تا اختتام بهمن ماه، تولید اتوبوس، مینی بوس و ون ها نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش یافته است.
در مدت مذکور امسال، ۱۷۴۳ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون تولید شده که در مقایسه با ۱۸۸۴ دستگاه تولید شده در زمان مشابه سال گذشته، افت ۷.۵ درصدی تولید را نشان میدهد.
علاوه بر این، میزان تولید لاستیک خودرو نیز در ۱۱ ماهه امسال نسبت به همین مدت در سال قبل که ۲۱۱ هزار و ۲۰۰ تن بوده است، به ۲۵۴ هزار و ۲۰۰ تن رسیده و رشد ۲۰.۴ درصدی را رقم زده است.

منبع: