حاجی بابایی : اولویت کمیسیون تلفیق در بررسی بودجه معیشت مردم بود

به گزارش اجاره رئیس کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: اولویت ما در بررسی بودجه معیشت مردم بود و حتما این رویکرد در زمان بررسی بودجه در صحن مجلس هم لحاظ می شود.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره مخالفت کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی، عنوان کرد: در کمیسیون تلفیق بودجه با عنایت به وضع موجود جامعه و معیشت مردم، ارز ترجیحی را حفظ کردیم.
وی بیان نمود: دولت ۱۷۲ هزار میلیارد تومان برای یارانه ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ پیشبینی کرده بود که ما در کمیسیون تلفیق بودجه این رقم را به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم.
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: دولت را مکلف کردیم این اعتبار را در چارچوب یارانه و کالابرگ به مردم عرضه نماید. بر این اساس، سال آینده یارانه نهاده های دامی، دارو و گندم بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون تلفیق بودجه این اقدام را با این هدف انجام داد که وضعیت معیشتی مردم گرفتار مشکل نشود و دولت از راه یارانه ها از مردم حمایت معیشتی کند. اولویت ما در بررسی بودجه معیشت مردم بود و حتما این رویکرد در زمان بررسی بودجه در صحن مجلس هم لحاظ می شود.
حاجی بابایی در پاسخ به سوالی در خصوص این که آیا افزایش میزان یارانه ها به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان از جانب کمیسیون تلفیق بودجه، مقدمه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده خواهد بود، اظهار داشت: خیر. ارز ترجیحی در سال آینده حفظ خواهد شد.
رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ افزود: از سوی دیگر، کمیسیون تلفیق بودجه برای پشتیبانی از کشاورزان کشور، مبلغ خرید تضمینی گندم را به ۹ هزار و پانصد تومان افزایش داد. همینطور ۷۱ هزار میلیارد تومان هم برای گندم به صورت جداگانه در نظر گرفته شد تا دولت واردات گندم را به صفر برساند و نیازی به ارز برای واردات گندم نداشته باشد.
وی تاکید کرد: این اقدام سبب می شود وضعیت کشاورزان کشورمان رونق پیدا کند، کشت گندم افزایش یابد، میزان اشتغال در کشاورزی رشد پیدا می کند و قاچاق گندم هم کاهش پیدا کند.

منبع: