پوما جیبش را با تقاضا پر کرد

پوما، تولیدکننده پوشاک ورزشی آلمانی، نتایج قویتر از حد انتظار را در سه ماهه اول گزارش داد برای اینکه تقاضای بالا از طرف خرده فروشان و هم از طرف مصرف کنندگان، تاثیر جنگ در اوکراین و تنگناهای زنجیره تامین را جبران کرد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، بیورن گولدن، مدیر اجرائی پوما در یک کنفرانس خبری اظهار نمود: «شرکت در کارهای ورزشی در بحران شیوع بیماری کووید- ۱۹ و همین طور بعد از آن بالا رفته است. پوما همین طور از روند پوشیدن کفش های کتانی بعنوان قسمتی از لباس های روزانه بهره برده است.
این شرکت عنوان نمود که درآمد پیش از بهره و مالیات در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ با ۲۷ درصد افزایش به ۱۹۶ میلیون یورو (۲۰۸.۶۲ میلیون دلار) در مقایسه با میانگین پیش بینی مفسرین برای ۱۸۱.۵ میلیون یورو رسیده است.
گولدن اظهار داشت که پوما به لطف بازگشت ورزش های گروهی بعد از محدودیت های کرونائی، فروش را در همه محصولات افزایش داد. برای مثال، ورزش گلف از معدود ورزش هایی بود که طی شیوع بیماری کرونا رونق پیدا کرد و بعد از سال ها رکود، شاهد افزایش نرخ رشد بسیار عالی در بین جوانان بود. البته وضعیت ژئوپلیتیک در میزان خوش بینی و ارتقاء این چشم انداز تاثیر داشته است.
به گزارش رویترز، در اواخر ماه مارس، نایک، رقیب آمریکایی پوما، کاهش فروش را برای سه ماهه سوم خود گزارش کرد. آدیداس، رقیب آلمانی پوما نیز نتایج سه ماهه اول را در ۶ می منتشر خواهدنمود.