مرکز آمار اعلام کرد؛ شروع ساخت ۱۱۵ هزار مسکن در زمستان ۱۴۰۰

به گزارش اجاره مرکز آمار ایران اعلام نمود: در زمستان سال قبل ساخت ۱۱ هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی در تهران و ۱۱۵ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی در شهرهای مختلف کشور شروع شد.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، در زمستان ۱۴۰۰ نسبت به زمستان ۱۳۹۹ واحدهای مسکونی پیش بینی شده در پروانه های صادر شده برای راه اندازی ساختمان توسط شهرداری تهران کاهش ۱۳.۵ درصدی و در شهرداری های سراسر کشور کاهش ۱۵.۸ درصدی داشته است.
شهر تهران: رشد ۲۲ درصدی ساخت مسکن در زمستان نسبت به پاییز ۱۴۰۰
در زمستان سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۱‬ هزار و ۵۴۰ واحد مسکونی در پروانه های صادرشده برای راه اندازی ساختمان از طرف شهرداری تهران، پیش بینی شده که نسبت به فصل گذشته ۲۲‬ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۳.۵ درصد کاهش داشته است. متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه های راه اندازی ساختمان ۷.۸ واحد بوده است.
تعداد ۱۴۸۹ پروانه راه اندازی ساختمان توسط شهرداری تهران در زمستان ۱۴۰۰ صادرشده که نسبت به فصل گذشته ۲۴.۳ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۷.۶ درصد کاهش داشته است.
مجموع مساحت زیربنا در پروانه های راه اندازی ساختمان صادرشده از طرف شهرداری تهران در زمستان ۱۴۰۰ بیش از ۲۲۳۶ هزار مترمربع بوده که نسبت به فصل گذشته ۱۹.۵ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است.
متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه ها در دوره مورد بررسی (زمستان ۱۴۰۰)۱۵۰۲ مترمربع بوده است.
همه مناطق شهری کشور: رشد ۴۰ درصدی صدور پروانه از طرف شهرداری ها
در زمستان سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۱۵‬ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی در پروانه های صادرشده برای راه اندازی ساختمان از طرف شهرداری های کشور پیش بینی شده که نسبت به فصل گذشته ۳۹.۶ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۵.۸ درصد کاهش داشته است.
متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه ی راه اندازی ساختمان ۳.۱ واحد بوده است.
تعداد ۳۶ هزار و ۹۹۳ پروانه راه اندازی ساختمان توسط شهرداری های کشور در زمستان ۱۴۰۰ صادرشده که نسبت به فصل گذشته ۴۰.۲ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۲۳.۴ درصد کاهش داشته است.
مجموع مساحت زیربنا در پروانه های صادرشده برای راه اندازی ساختمان در زمستان ۱۴۰۰ حدود ۲۱ هزار و ۵۴۲ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ۳۵.۹ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۱۸.۵ درصد کاهش داشته است.
متوسط مساحت زیربنا در این پروانه ها ۵۸۲ مترمربع بوده است.

منبع: