همایش معرفی فرصت های اقتصادی ایران به اوراسیا

اجاره: یک مقام مسئول از برگزاری همایش و نمایشگاه معرفی فرصت های اقتصادی ایران به اعضای سازمان های اقتصادی اوراسیا و پیمان شانگهای در پاییز امسال آگاهی داد.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، محمدحسین فضلی گفت: با عضویت ایران در سازمان همکاریهای شانگهای، فرصت مناسبی برای به اشتراک گذاشتن کارهای تولیدی، تجاری و اقتصادی بین کشورهای عضو این سازمان و همین طور پیمان اقتصادی اوراسیا و سازمان همکاری کشورهای اسلامی و دیگر کشورها با هدف بی اثرسازی تحریم ها و رونق اقتصادی به وجود آمده است؛ پس مقرر است پاییز امسال نمایشگاه و کنفرانسی در ایران با مشارکت اعضای پیمان های مورد اشاره اجرا شود.
قرار است در این کنفرانس و نمایشگاه حوزه های مختلف اقتصادی همچون دارو و تجهیزات پزشکی و خدمات بهداشتی، فناوری نوین و دانش بنیان ها، نفت و گاز و پتروشیمی، حمل و نقل و ترانزیت، بانک و بیمه و سرمایه گذاری، کشاورزی و شیلات، خودروسازی، صنایع در رابطه با حوزه انرژی، گردشگری و صنایع فولادی معرفی شود. مخاطبان اصلی این رویداد، مدیران واحدها ی صنعتی، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع، تامین کنندگان مواد اولیه، سرمایه گذاران و دیگر فعالان اقتصادی ملی و بین المللی خواهند بود.
فضلی اضافه کرد: باتوجه به نامگذاری امسال از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، شرکت های دانش بنیان نیز جزو شرکت کنندگان این رویداد خواهند بود، پس تا حالا برخی از دانشگاه های معتبر و پژوهشگاه ها و شرکت های دانش بنیان اعلام آمادگی کرده اند که در این رویداد کارهای علمی و پژوهشی خودرا ارایه کنند.
وی نهادهای همکار در کنفرانس معرفی فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران به اعضای سازمان های اقتصادی شانگهای و اوراسیا را سازمان توسعه تجارت، وزارت صمت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد اجرائی فرمان امام، بنیاد برکت و شرکت نمایشگاه های بین المللی ایران عنوان نمود.

منبع: