پژمانفر: واردات خودرو تلنگری به خودروسازان داخلی می زند

به گزارش اجاره، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با عنایت به اینکه جریان خودروسازی در داخل کشور کارنامه موفقی نداشت، تصمیم گرفته شد که جهت خواسته مردم به سمت واردات خودرو حرکت نماید که این تلنگری برای خودروسازان داخلی است.
نصرالله پژمانفر در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای واردات خودرو اظهار نمود: ورود مجلس برای قانون گذاری جهت واردات خودرو بدان معناست که جریان خودروسازی در داخل کشور کار خودش را دقیق انجام نداده است.
وی افزود: جریان خودروسازی در داخل کشور کارنامه موفقی نداشته بنابراین تصمیم گرفته شد به واردات خودرو گرفت چون مصالح مردم در بین بود ما برای تأمین خواسته های مردم واردات خودرو را مصوب کردیم چه تحرکی برای خودروسازی های داخلی شود این یک آغاز است و می تواند ادامه پیدا کرده و بعنوان جریان دائمی هر سال صورت گیرد تا خودرو های داخلی نیاز مردم را تأمین کند.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ افزود: خودروسازان داخلی بنجنبند و به سمت تأمین خواسته های مردم بروند اگر آنها بتوانند به صورت کمی و کیفی خواسته های مردم را تأمین کنند طبیعتا هر کالای داخلی را به کالای خارجی ترجیح می دهیم.
وی خطاب به تولید کنندگان داخلی خودرو اظهار داشت: خودروسازان داخلی بدانند که مجلس شورای اسلامی با تصویب این قانون تلنگری زد واردات خودرو های خارجی انجام شد چون خودروسازهای داخلی کار خویش را انجام ندادند.
پژمانفر با بیان اینکه ۱۷ هزار کشته جاده ای داریم اظهار نمود: بخشی از دلیل این تعداد کشته های جاده ای به خاطر کیفیت خودرو های داخلی و انجام دادن وظایف شان همچون نصب تجهیزات ایمنی است. ما نمی توانیم مسیر گذشته را ادامه دهیم و بنابراین مجلس شورای اسلامی تصمیم به اصلاح این روند گرفت البته که اگر خودروسازهای داخلی وضعیت تولیداتشان را اصلاح کرده و با شتاب بیشتری به سمت تأمین خواسته های مردم نزدیک شوند امکان دارد در سالهای آینده شرایط تغییر کند.

منبع: