ساخت پهپادهای کشاورزی با پیشرانه های الکتریکی بومی

به گزارش اجاره، یکی از شرکتهای دانش بنیان با بازطراحی و ساخت پیشرانه های الکتریکی، پهپادهایی با ابعاد بسیار کوچک و با وزن پایین برای حوزه کشاورزی ارائه کرد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، طراحی و ساخت موتور الکتریکی محوری با کاربرد در پهپاد کشاورزی با هدف بهینه سازی و افزایش بهره وری مولتی روتورهایی با وزن محموله بالای ۲۰ کیلوگرم در دستور کار یکی از شرکتهای دانش بنیان است که با همکاری ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته در حال اجرا می باشد.
این طرح، باز طراحی و ساخت پیشرانه های الکتریکی (موتورهای الکتریکی) جدیدی است که سبب افزایش بهره وری ۱.۵ تا ۲ برابری مدت زمان پرواز و همینطور توانایی حمل محموله با وزن بیشتر می شود. بررسی ها نشان داده است پیشرانه های الکتریکی مورد استفاده در مولتی روتورها و پهپادها دارای بهره وری بسیار پایینی هستند و دلیل اصلی سرعت رشد پایین این فناوری را میتوان عدم نوآوری و بروزرسانی در تکنولوژی پیشرانه های الکتریکی دانست.
این نسل از موتورها خصوصیت هایی چون طراحی جدید و نوآورانه در موتورهای براشلس، میزان گشتاور تولیدی بسیار بالاتر در مقایسه با نمونه های مشابه نسل قدیم، میزان چگالی توان بسیار بالاتر در مقایسه با نمونه های مشابه نسل قدیم، ابعاد بسیار کوچک و فشرده، وزن پایین تر نسبت به نسل قدیم، سادگی ساخت و تولید توسط تکنولوژی SMC، نسبت توان به وزن و گشتاور به وزن بالا، قابلیت استفاده از دو روتور در یک موتور، مصرف بسیار پایین مواد و به صرفه و اقتصادی بودن در تولید انبوه دارند.
به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، این شرکت با اتکا به توان بومی و دانشی خود ۴ نمونه از این موتور را طراحی نموده و مورد تست قرار داده است که نتایج قابل قبولی داشته و در صورت تأمین اعتبار می تواند آنرا به تولید انبوه برساند.

منبع: