مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان: ۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد وصولی اصفهان طی شش ماهه سال جاری بود

به گزارش اجاره، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان اظهار داشت: درآمد وصولی این استان در شش ماهه سال جاری حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است که پنج درصد این مبلغ محقق نشد.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، علیرضا عرب ها قبل از ظهر پنجشنبه در ستاد تجهیز درآمد استان اصفهان که با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی برگزار شد، گفت: درآمد وصولی استان اصفهان در شش ماهه سال جاری حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده که پنج درصد آن تحقق نیافت.
وی با اشاره به این که هفت درصد از مجموع وصولی درآمد خزانه کشور مربوط به استان اصفهان است که دراین زمینه در جایگاه دوم کشور قرار دارد، اشاره کرد: اصفهان در رده نوزدهم تحقق پیش بینی درآمدها قرار دارد و این استان در ۲۰ سال قبل به جز سال ۱۳۸۳ بعد از تهران در رتبه دوم کسب درآمد قرار گرفته است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان با اعلان اینکه در ۱۱ سال اخیر درآمد پیش بینی شده استان هیچ زمانی کامل تحقق نیافته است، اظهار داشت: اصفهان در سال ۱۴۰۰ جایگاه دوم از نظر کمترین بازگشت درآمد را داشته است و این استان اختلاف بسیار زیادی میان درآمد و میزان بهره برداری از آنرا دارد.
عرب ها افزود: با وجود درآمد بسیار استان، وصول درآمدها درصد بسیار کمی داشته است. این استان از دید برخورداری که به آن وجود دارد لطمه بسیاری دیده است.
وی همین طور در نشست شورای هماهنگی بانکهای استان اصفهان، تأخیر و ابلاغ برنامه های ملی دستگاه های اجرائی، قراردادهای عاملیت و برش استانی اعتبارات دستگاهی و مطابق نبودن ساختار مالی شرکت های دانش بنیان با ساختار مد نظر بانکهای عامل را همچون مشکلات برشمرد و اضافه کرد: مشکلات شرکت های دانش بنیان برای تامین وثایق معتبر و هزینه بر بودن دریافت تسهیلات برای متقاضیان بخش خصوصی به سبب بررسی و کارشناسی طرح بصورت متمرکز در تهران برای این استان چالش زا است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان افزود: پرداخت تسهیلات به شرکت هایی که با وجود فعالیت در استان، منابع مالی خودرا در بانکهای خارج از استان سپرده گذاری می کنند نیز همچون دیگر مشکلات استان اصفهان است.
وی اظهار داشت: با توجه به این که تصمیمات در سطح ملی گرفته می شود با مشکلات زیادی مواجه هستیم و لازم است اختیارات پرداخت تسهیلات، تمرکز زدایی شده و به استانها واگذار شود.

منبع: