صعود ادامه دار طلا و دنده معکوس دلار در بازارهای جهانی

اجاره: قیمت طلا امروز(پنجشنبه) با کمک کاهش اندک دلار افزایش پیدا کرد، بااینکه اظهارات تند جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا، افزایش بیشتر شمش های با بازده صفر را محدود کرد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۹ دقیقه بامداد به وقت شرقی با ۲.۴ درصد افزایش به ۱۶۳۷ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۱۵ درصد افزایش به ۱۶۳۸ دلار و ۵۰ سنت رسید. شاخص دلار بعد از رسیدن به بالاترین سطح از ۲۴ اکتبر۰.۲ درصد کم شد.
فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ بهره را ۷۵ واحد افزایش داد و اظهار داشت که مبارزه با تورم مستلزم افزایش بیشتر هزینه های استقراض است اما نشان داد که ممکنست به نقطه عطف نزدیک شود.
بااینکه طلا به عنوان یک محافظ در مقابل تورم در نظر گرفته می شود اما نرخ های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری دارایی های بدون بازده را بیشتر می کند.
نظرسنجی رویترز نشان داد که قیمت طلا در سال آینده بطور متوسط ۱۷۱۲ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس خواهد بود که از سطوح فعلی بیشتر می شود برای اینکه انتظار می رود پایان افزایش نرخ بهره آمریکا موجب احیای علاقه سرمایه گذاران به شمش شود.
مفسرین و معامله گران پیش بینی های خودرا برای قیمت پلاتین و پالادیوم برای سال ۲۰۲۳ کاهش دادند برای اینکه رکود اقتصاد جهانی تقاضا را می کاهد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۹.۳۳ دلار رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزوده شد و به ۹۳۵.۹۸ دلار و پالادیوم با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۸۶۰ دلار و هشت سنت رسید.

منبع: