عرضه مدل جدید خودرو های برقی هوندا در چین

به گزارش اجاره، شرکت هوندا موتور ژاپن دومین مدل از خط خودرو های برقی جدید خویش را که فقط در چین تولید می شود رونمایی نمود که بخش خودرو های الکتریکی درحال رشد سریع بزرگ ترین بازار خودروی جهان را هدف قرار می دهد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، این خودروساز ژاپنی سال قبل اعلام نمود که می خواهد مدلهای برقی را با نام تجاری جدید به نام سری e: N طی پنج سال آینده با شرکت خودروسازی چینی گاک و دانگ فِنگ موتور کورپوریشن عرضه نماید. در ماه آوریل فروش نخستین مدل را در چین شروع کرد.
توشیهیرو میبه، مدیرعامل هوندا در اطلاعیه ای اظهار داشت: هوندا درحال تبدیل شدن به یک برند الکتریکی در چین با مجموعه ای از محصولات منحصر به فرد و متنوع الکتریکی است که فقط هوندا می تواند عرضه نماید.
چالش کلیدی پیش روی هوندا و همتایان اصلی ژاپنی اش، تویوتا موتور و نیسان موتور، رسیدن به رقبایی مانند تسلاست که در قسمت خودرو های برقی پیشروی کرده اند.
هوندا هدف خویش را برای عرضه ۳۰ مدل خودروی الکتریکی در سرتاسر جهان و تولید حدود دو میلیون خودروی برقی سالانه تا سال ۲۰۳۰ در اوایل سالجاری تعیین کرد. سال گذشته، این شرکت اعلام نمود که بعد از سال ۲۰۳۰ فقط مدلهای خودرو های برقی را در چین معرفی خواهد نمود.
طبق گزارش رویترز، دو سرمایه گذاری آن قصد دارند کارخانه های مونتاژ جدید فقط برای خودرو های برقی بسازند که انتظار می رود تولید آن در سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

منبع: