فراری مالیاتی با ۱۲۸۰ میلیارد تومان بدهی شناسایی شد

به گزارش اجاره، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از شناسایی اموال ابر بدهکار مالیاتی که با شگردهای خاص، ۱۵ سال مبادرت به فرار مالیاتی کرده بود، اطلاع داد.

به گزارش اجاره به نقل از سازمان امور مالیاتی، داوود منظور ضمن اشاره به این که در سند مردمی دولت سیزدهم، مبحث مبارزه با فرار مالیاتی و شفاف سازی اقتصاد مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار نمود: در جهت تحقق این برنامه، نظام مالیاتی در دوره تحولی به سمتی حرکت می کند که درآمدهای مالیاتی از محل شناسایی فرارهای مالیاتی و شناسایی مؤدیان جدید تأمین شده و فشار بر مؤدیان منضبط که به تکالیف خود عمل کرده و حساب و کتاب شفاف دارند، به حداقل برسد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: در همین راستا اقدامات وصول مالیات یکی از ابر بدهکاران مالیاتی که با شگردهای خاص در طول ۵۵۲۰ روز مبادرت به فرار مالیاتی کرده بود، انجام و از راه شناسایی املاک و جریان فروش کالا با استفاده از حساب دیگران در مرحله وصول قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه این بدهکار مالیاتی بیشتر از ۲۴ شرکت در هشت استان کشور دارد و در این زمان بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی داشته است، اظهار داشت: بخش عمده ای از بدهی های مالیاتی و بانکی در ارتباط با شرکتهای اقماری نامبرده که جز شرکتهای بورسی هم است، با دریافت وکالت نامه های بلاعزل توسط ایشان به نفع شرکتهای سهامی خاص تأمین دلیل شده یا بعد از تملک آنها توسط بانکها بابت بدهی معوقه مجدداً برای شرکتهای سهامی خاص خود خریداری شده است.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اشاره به گسترده بودن فرار مالیاتی در کشور تاکید کرد: سازمان امور مالیاتی برای برخورد با جرایم اقتصادی، فرار مالیاتی و جلوگیری از زمینه های وقوع این پدیده، عزم جدی و قاطع دارد که با همکاری نهادهای نظارتی و قوه قضاییه درحال سرعت گرفتن است.

منبع: