وزیر صمت اعلام کرد: تکمیل ظرفیت های خالی با استفاده از توان شرکت های بزرگ

اجاره: وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد، با تاکید بر اینکه به دنبال صادرات محصولات نهایی فولاد و پیشگیری از خام فروشی هستیم، از در دستور کار قرار گرفتن تکمیل ظرفیت های خالی با استفاده از توان شرکت های بزرگ اطلاع داد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، علیرضا رزم حسینی بعد از آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه ذوب آهن پاسارگاد در کوار استان فارس، با بیان این خبر، اظهار نمود: از جلمه برنامه ها و اولویت های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت تکمیل زنجیره های صنعتی همچون فولاد در کشور است که خوشبختانه در برخی از استان ها زنجیره تکمیل شده است. ضمن اینکه تکمیل هرچه بیشتر زنجیره تمام صنایع همچون مس، روی آلومینیوم و… را در دستور کار قرار داده ایم و مورد پیگیری قرار خواهیم داد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اینکه این مسیر در استان فارس هم هموارتر شده است، خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره فولاد این استان شروع شده است و فاز چهارم طرح توسعه ذوب آهن کوار هم در همین راستا است که عملیات اجرایی آن شروع شده است.
وی با اشاره به اینکه باید به سمت صادرات محصولات نهایی فولاد حرکت نماییم، تصریح کرد: با پیشگیری از خام فروشی زمینه اشتغال هم فراهم خواهد شد.
رزم حسینی ضمن تاکید بر تکمیل ظرفیت های خالی، اظهار نمود: حدود ۱۰ میلیون تن ظرفیت خالی نورد داریم که در سال جهش تولید در نظر داریم بخشی از این ظرفیت را توسط شرکت های بزرگ تکمیل نماییم.