رئیسدانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین: نخستین خودرو های برقی ایرانی واردخیابان ها می شود

به گزارش اجاره رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اظهار داشت: نخستین سری خودرو های برقی تولید شده توسط جوانان ایرانی مرداد ماه وارد بازار کشور شده و در خیابان های تهران تردد می کنند.
مرتضی موسی خانی در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: تعامل صنعت و دانشگاه در شرایط کنونی می تواند برخی خلاء ها را پر کرده و به ارتقا صنعت هم کمک نماید. وی اظهار داشت: باید بپذیریم که تعامل صنعت و دانشگاه مغفول مانده در حالیکه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین استعدادهایی داریم که اگر مورد توجه قرار گیرند و مورد اعتماد واقع شوند می توانند در تحقق اقتصاد بدون نفت مؤثر واقع شوند. رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران خاطرنشان کرد: در استان قزوین استعدادهای زیادی در بخش های مختلف وجود دارد که بدون شک می تواند به اقتصاد غیر نفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی کمک نماید.
ورود نخستین خودروی برقی ایرانی به بازار

موسی خانی تصریح کرد: به لطف الهی نخستین تولید خودروی سواری برقی دو نفره در سایز کوچک وارد بازار می شود که این خودرو برای شهرهای پر ترافیک که فضای کمی برای تردد و پارکینگ دارند بسیار مناسب می باشد. وی ادامه داد: طول این خودرو به اندازه عرض یک خودروی معمولی است و در فضای پارک در جای یک خودروی معمولی می تواند سه خودروی برقی توقف کند. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین اظهار داشت: این خودرو با برق معمولی شارژ می شود و با یک نوبت شارژ می تواند ۱۰۰ کیلومتر مسافت را طی نماید. وی خاطرنشان کرد: باتری این خودروی برقی امکان شارژ طولانی مدت را هم دارد و با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت می تواند درشهر تردد کند.
موسی خانی تصریح کرد: این خودرو با اکسل و موتور قوی می تواند شیب های تند مناطق شمال تهران و حتی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات را به راحتی بالا رفته و عبور کند. وی بیان کرد: ساخت این خودرو از سال ۹۳ کلید خورد و امروز ۵ دستگاه از این خودرو ساخته شده و وارد تست آزمایشی شده و قطعات ۱۰۰ دستگاه دیگر سفارش داده شده که آماده ترخیص از گمرک شده و قطعات ۹۵ دستگاه هم آماده شده و آماده تولید این تعداد خودروی الکتریکی هستیم. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: با حمایت دولت مجوز شماره گذاری این خودرو ها صادر شده و ۳۰ دستگاه آماده پلاک گذاری شده است.
وی اضافه کرد: بعد از تست آزمایشی و ورود خودرو های ساخته شده به خیابان ها با توافق انجام شده با خودروسازان بزرگ کشور امیدواریم وارد فاز ساخت و تولید انبوه آن شویم.ظاهر زیبا، جمع و جور و جوان پسندموسی خانی اظهار داشت: این خودرو زیبایی قابل توجهی دارد و با تیپ خلبانی و چهار ستاره از ضریب ایمنی بالایی برخوردار می باشد و امکانات خوبی در حوزه الکتروموتور، باتری و سایر تجهیزات دارد. وی ادامه داد: سری اول این خودرو توسط دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و شرکت های دانش بنیان و با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری طراحی و ساخته شده است.خودروهای برقی دانشگاه آزاد قزوین مرداد ماه وارد بازار می شود

موسی خانی اظهارداشت: برای کمک به تولید ملی باید از این خودرو حمایت شود تا حاصل دستان جوانان نخبه بتواند وارد بازار شده و به اقتصاد و اشتغال کشور کمک نماید.
وی اضافه کرد: خرید این خودرو ها کمک به تولید داخلی و پشتیبانی از اشتغال است و امروز افتخار می نماییم که جوانان کشور بعد از شرکت در مسابقات خودروی الکترونیک توانسته اند ایده های علمی خویش را به ثروت تبدیل کنند.ساخت قطعات را بومی سازی کردیمموسی خانی بیان کرد: از ۹۰۰ قطعه مهم این خودروی الکتریکی حدود ۸۵۵ قطعه داخلی سازی شده و تنها ۴۰ قطعه وارداتی است که این قطعات در سال های آینده می تواند بومی سازی شود.
وی خاطرنشان کرد: رانندگی راحت و آسان، پارک راحت، ظاهر زیبا، سرعت مناسب، حجم کم، سوخت پاک و ارزان، قدرت مانور بهتر در شهرهای پر ترافیک از خصوصیت های خودروی برقی ساخته شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین است. رئیس کمیته ملی ربوکاپ ایران اظهارامیدواری کرد با پشتیبانی از تولیدات ایرانی و هم جوانان نخبه آینده درخشانی در انتظار کشور خواهد بود و با روحیه خودباوری می توانیم در راه اقتصاد مقاومتی گام برداشته و از وابستگی رها شویم.