بیمقدار: در صورت نپذیرفتن لوایح FATF و CFT بانکهای ما دیگر اعتباری در دنیا ندارند

به گزارش اجاره یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در صورت نپذیرفتن لوایح FATF و CFT دیگر بخش خصوصی هم قادر به همکاری با سایر کشورها نخواهد بود.
شهاب الدین بی مقدار در گفتگو با ایسنا با اشاره به لزوم تعیین و تکلیف لوایح FATF و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اگر امروز ما به FATF نپیوندیم در نخستین گام در فهرست سیاه قرار می گیریم. زمانی که نام ایران در شمار این فهرست قرار گیرد دیگر بانک مرکزی و هر فرد ایرانی نمی تواند با بانکهای سایر کشورها ارتباط داشته باشد.
ایشان در ادامه اظهار نمود: در صورت نپذیرفتن این لوایح بانکهای دنیا دیگر حاضر به مبادلات مالی با ایران نخواهند بود و همانند کاری که مالزی انجام داده است در نخستین اقدام حساب های ایران را می بندد. به دنبال بسته شدن حساب های ایران در خارج از کشور کاملا دست و پای ما قفل می شود.
نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: امروز اگر ما با کشور عراق معاملات تجاری داریم پول خویش را از راه حساب های افراد واسطه دریافت می نماییم اما اگر این لوایح را نپذیریم دیگر این امکان هم فراهم نخواهد بود. در حقیقت امروز بخش خصوصی ما می تواند با دنیا معامله کند اما زمانی که در فهرست سیاه قرار بگیریم دیگر هیچ بانک و هیچ فردی حاضر به همکاری با بخش خصوصی هم نخواهد بود.
او در آخر اضافه کرد: عملا بانکهای ما در سایر کشورها اعتبار خویش را از دست داده و دیگر کارایی نخواهند داشت. با نپذیرفتن این لوایح بخش های مختلف کشور با مشکل روبرو می شوند.