در بازار جهانی افزایش قیمت طلا ادامه دارد

به گزارش اجاره قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تأثیر گسترش سریع ویروس کرونا در خارج از چین که تقاضا برای خرید این فلز بعنوان دارایی مطمئن را برانگیخت افزایش پیدا کرد.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۶۴۸ دلار و ۱۴ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته یک درصد صعود کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۶۵۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، تقاضا برای خرید دارایی امن هم اکنون به علت تبعات اقتصادی منفی ویروس کرونا بالا است. انتظارات زیادی وجود دارد که بانکهای مرکزی در صورت گسترش اپیدمی ویروس کرونا به خصوص در خارج از چین واکنش نشان داده و برای پشتیبانی از رشد اقتصادی به کاهش نرخ های بهره اقدام نمایند.

روز چهارشنبه برای اولین بار شمار موارد جدید مبتلا شدن به ویروس کرونا خارج از چین از مواردی که در چین اعلام گردید پیشی گرفت. ایتالیا و ایران بعنوان مراکز جدید شیوع سریع این بیماری ظهور کرده اند.

مقامات بهداشتی آمریکا که تابحال ۵۹ مورد مشکوک مبتلا شدن به ویروس کرونا را کنترل کرده اند نسبت به احتمال همه گیر شدن این بیماری اخطار داده اند با این وجود دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام نمود که این کشور برای مقابله با یک بحران سلامتی درحال وقوع در وضعیت عالی قرار دارد.

براساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا و نفت روز پنج شنبه که سرمایه گذاران متقاضی خرید طلا و اوراق قرضه بودند سقوط کردند. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به رکورد پایینی که روز گذشته به آن سقوط کرده بود ایستاد.

در این بین سرمایه گذاران پیشبینی می کنند بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل اثرات منفی ویروس کرونا بر اقتصاد نرخ های بهره را کاهش دهند.

نرخ های بهره پایین تر هزینه نگهداری طلای بازدهی ندارد را کاهش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز را تقویت می کند.

از سوی دیگر، تحلیل گران در شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشتند: انتظارات برای رشد اقتصادی ضعیف تر در کشورهای مصرف کننده بزرگ طلا شامل هند و چین امکان دارد به تقاضای کمتر برای این فلز پرارزش منجر شود و در نتیجه قیمت ها را پایین ببرد. این ویروس پیش از این هم فعالیت در بازار فیزیکی طلا در چین را حدودا متوقف کرده است.

در بازار سایر فلزات پرارزش هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، ۲۸۰۲ دلار و ۲۸ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۱۷ دلار و ۷۳ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۱۸ دلار و یک سنت رسید.