استاندار مرکزی: ایمیدرو بهترین گزینه برای واگذاری هپکوست

به گزارش اجاره مرکزی استاندار مرکزی اظهار داشت: پیشنهاد فروش سه درصد سهام شرکت هپکو مطرح شده و رئیس قوه قضائیه با آن موافقت نمود.
سید علی آقازاده امروز یازدهم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران درباب جلسه امروز با آیت الله رییسی رئیس قوه قضائیه پیرامون وضعیت شرکت هپکو که با حضور غریب پور معاون وزیر صنعت و مدیرعامل ایمیدرو، آقازاده استاندار مرکزی، قاسمی دادستان اراک و برخی از کارگران هپکو برگزار شد، بیان کرد: در این نشست پیشنهاد دادم که هپکو به سرعت به ایمیدرو واگذار شود و سه درصد از سهام شرکت هم به فروش رود که مورد موافقت آیت الله رییسی قرار گرفت، اما برای فروش باید سازوکار قانونی فراهم گردد که درآمد حاصل از فروش سهام مستقیما در تولید هپکو و خرید قطعات صرف شود.

وی ادامه داد: طبق قانون، اعتبار حاصل از فروش سه درصد سهام باید به خزانه وارد شود، اما پیشنهاد شد که با نظر سران سه قوه رقم فروش سهام برای مدتی به صورت امانی به هپکو داده شود و گروهی هم بر این پول نظارت داشته باشند که فقط صرف تولید شود.

آقازاده اشاره کرد: در سال قبل سفر آقای رییسی به استان را داشتیم که موضوع هپکو عنوان شد، همین طور در ۲۶ شهریور ماه که در اعتراض به وضعیت شرکت کارگران ریل را بستند، پیشنهاد دادم که قرارداد با سرمایه گذار بخش خصوصی فسخ شود و شرکت به سازمان خصوصی سازی واگذار شود. دو روز بعد رئیس جمهوری این پیشنهاد را پذیرفت و دستورات لازم را صادر کرد و بعد از یک ماه تحویل شرکت به سازمان انجام شد اما صرف واگذاری به صلاح نبود در نتیجه پیشنهاد بازگشت هپکو به ایمیدرو از جانب استان مورد تاکید قرار گرفت.

استاندار مرکزی افزود: ایمیدرو با داشتن هلدینگ های معدنی بهترین گزینه برای هپکو است اما متاسفانه تا این لحظه واگذاری هپکو به ایمیدرو صورت نگرفته و در جلسه امروز بر این مساله تاکید شد.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا؛ سعید فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی اظهار داشت: در این نشست گزارشی از اقدامات صورت گرفته در قبال شرکت هپکو در سال قبل ارائه شد و موانعی که هنوز موجب عدم رونق شرکت می شود نیز بیان شد.

وی با اشاره به طرح پیشنهاداتی در این نشست هم اضافه کرد: پرداخت عمده مطالبات بازنشستگان و حقوق کارگران همچون مواردی بود که مورد تاکید مقام عالی قوه قضاییه قرار گرفت، اما از نظر آیت الله رییسی این اقدامات جنبه تسکینی داشته و باید به دنبال اقدام جدی برای شرکت هپکو بود.

فرخی اشاره کرد: رئیس قوه قضاییه تاکید داشت پیشنهادات مطرح شده صورتجلسه شده و به دولت ارسال شود، همین طور در این نشست بر تعیین مالکیت و واگذاری شرکت به فردی که دارای صلاحیت مالی و کاری و فردی باشد تاکید شد.