عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد پیش نیاز اصلی اقتصاد برای عبور از کرونا

اجاره: یک عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می گوید بی نظمی و هرج و مرجی که در سال های گذشته، اقتصاد ایران را با خود درگیر کرده باید از بین برود. در غیر این صورت عبور از مشکلات به وجود آمده در روزهای کرونا، دشوار خواهد بود.
خسرو فروغان گران سایه در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: با گذشت حدود سه ماه از ورود کرونا به ایران، امروز مشخص شده که خیلی از بخش های اقتصاد ایران، تحت تاثیر شیوع این ویروس لطمه دیده اند و در صورتیکه قصد عبور از این شرایط را داریم، باید در خیلی از بخش ها طرح های حمایتی در دستور کار قرار گیرند.
وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه اجرای کامل سیاست های حمایتی وجود دارد، بیان کرد: باتوجه به تحریم های آمریکا و مشکلاتی که اقتصاد ایران در سال های گذشته با آن رو به رو بوده، اساسا دست دولت برای پشتیبانی از تمام بخش های اقتصادی خالی است و سیاست بازگشایی همزمان برخی مشاغل، می توان راهبردی برای عبور از این مشکلات دانست.
این عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: بنظر می رسد در شرایط فعلی یکی از اصلی ترین طرح های حمایتی که برای اقتصاد ایران مفید می باشد، توقف سیاست های سلیقه ای و توقف هرج و مرج در دستور العمل هاست. یکی از مسائلی که فعالان اقتصادی را بسیار آزار داده، تغییرات مداوم قوانین و دستورالعمل هاست که امکان برنامه ریزی را از سرمایه گذاران می گیرد.
فروغان گران سایه با تاکید بر ضرورت توجه به خواسته های فوری و حقیقی فعالان اقتصادی، اظهار نمود: نظارت دقیق بر بازار و جلوگیری از سودجویی ها و همین طور مقابله با قاچاق، جز پیش نیازهایی است که به تولیدکنندگان ایرانی کمک می نماید. اگر امروز کاهش درآمدهای دولت و محدود بودن منابع حمایتی امری قطعی است، با کاهش سیاست های متانقض و ایجاد ثبات می توان لااقل یکی از اولویت های جدی موردنیاز فعالان اقتصادی را براورده کرد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، طبق تصمیمات اتخاذ شده از طرف هیئت دولت در ایام پایانی اسفند ماه سال گذشته، اقشار کم درآمد و صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا لطمه دیده اند، از طرف دولت حمایت خواهند شد.
از روزهای پایانی فروردین و بعد از تعطیلی حدودا یک ماهه کشور، دولت با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا، طرح بازگشایی پلکانی مشاغل در تمامی استان های کشور را کلید زد.

منبع: