دشمن جدید بازار خودرو

به گزارش اجاره طبق مطالعات جدید، رواج فرهنگ کار از خانه و خرید آنلاین به عادت جدیدی تبدیل گشته و رانندگی در آمریکا را حداکثر ۲۷۰ میلیارد مایل در سال کاهش خواهد داد.

به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، این تحقیقات که توسط شرکت مشاوره “کی پی ام جی اینترنشنال” انجام شده است، نشان داده است فرهنگی که به دنبال شیوع بیماری کووید ۱۹ به وجود آمده رفتنی نیست و حتی اگر واکسنی برای درمان این بیماری تولید شود، حفظ خواهد شد و احیانا تبعات وخیمی برای صنعت خودرو خواهد داشت و تنها در آمریکا سبب می شود حدود ۱۴ میلیون دستگاه خودرو از جاده ها ناپدید شوند.

در اوج بحران شیوع کرونا در آوریل، آمریکاییهایی که در خانه ماندند، ۶۴ درصد مسافت کمتری با خودرو پیمودند که افت کم سابقه ای در زمینه سفر با خودرو بود. عادتهای جدید سخت جان خواهند بود و سبب کاهش دائمی سفر با خودرو به مسافت حداقل سه تریلیون مایل در سال و کاهش مالکیت خود به دو خودرو به ازای هر خانوار خواهند شد.

به گفته گری سیلبرگ، مدیر بخش خودروی جهانی کی پی ام جی، تغییر عادتها سبب خواهد شد سالانه حدود یک میلیون دستگاه از فروش خودرو های سواری و کامیونها کاهش پیدا کند. آمریکاییها در پنج سال قبل هر سال بیشتر از ۱۷ میلیون دستگاه انواع خودرو ها را خریداری نموده اند. انجمن فروشندگان خودروی آمریکا پیشبینی کرده که فروش خودرو سال جاری به علت تبعات اقتصادی منفی شیوع کووید ۱۹، به ۱۳ میلیون دستگاه کاسته می شود. در شرایطی که صنعت خودرو تلاش می کند خویش را از خلا ناشی از تعطیلی دوران قرنطینه خلاص کند، کاهش احتمالی فروش یک میلیون دستگاه خودرو بزرگ به نظر می آید.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نکته مثبت این تغییرات، رونق بازار کامیونهای تحویل کالا به علت رشد خرید آنلاین است. خودروسازان روی این تغییر حساب باز کرده اند و فورد موتور و فولکس واگن در حال طراحی خودرو های خودران و خودرو های برقی شامل ونهای تحویل کالا هستند. استارتاپهایی نظیر ریویان اتوموتیو با امضای قراردادهایی برای فراهم کردن ۱۰۰ هزار خودرو برای شرکت آمازون، وارد این بازار تجاری رو به رشد شده اند.