مقام مسئول در وزارت راه: شناسایی مالکان خانه های خالی بر مبنای کد ملی آسان است

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه اظهار داشت: بر مبنای سامانه املاک و اسکان کشور قابلیت شناسایی مالکان حقیقی و حقوقی و تعداد خانه های خالی بر مبنای کد ملی وجود دارد.

به گزارش اجاره به نقل از صدا و سیما، پروانه اصلانی تصریح کرد: بر مبنای سامانه املاک و اسکان کشور قابلیت شناسایی مالکان حقیقی و حقوقی و تعداد خانه های خالی بر مبنای کد ملی وجود دارد. هفته آینده از راه این سامانه به افرادی که بیشتر از یک خانه دارند پیامک داده می شود و آنها وارد سامانه املاک و اسکان کشور خواهند شد تا اطلاعات ملک خویش را مشاهده و تأیید و اطلاعات سکونتی را خود اظهاری کنند.
وی افزود: در این میان خانه های خالی شناسایی شده و اطلاعات آن در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد.
مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره افتتاح خانه های طرح اقدام ملی مسکن در مرداد اظهار داشت: تا آخر مرداد با حضور رئیس جمهور مراسم افتتاح و تحویل واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در بعضی شهرها همچون کرمان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: واگذاری گروهی زمین به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که یکی دیگر از برنامه های مهم این طرح است در انتها مرداد انجام می شود.
اصلانی افزود: همینطور جشن اختتامیه مسکن مهر در بعضی شهرها و جشن افتتاح یا تحویل مسکن مهر در بعضی دیگر از شهرها هم اواخر مرداد برگزار می گردد.