رئیس سازمان اداری استخدامی اعلام کرد: رشد ۳۲۷ درصدی حقوق بازنشستگان نسبت به ۹۲

اجاره: رئیس سازمان اداری استخدامی اظهار داشت: همسان سازی پرداختی بازنشستگان یک برنامه ای است که هنوز کامل نشده و امیدوارم با تأمین بودجه مورد نیاز از جانب سازمان برنامه و بودجه، اجرای آن سال جاری کامل شود.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، جمشید انصاری در گفت و گویی گفت: میزان افزایش دریافتی بازنشستگان بیشتر از شاغلان بوده است چونکه همزمان که هر سال افزایش ضریب ریالی اعمال می شد، برنامه همسان سازی حقوق بازنشستگان هم در دستور کار دولت بود که به صورت تدریجی انجام می شد. در سال ۹۲ متوسط حقوق بازنشستگان کشوری ۸۸۹ هزار تومان بود که حالا به ۳ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسیده و این نشان دهنده افزایش ۳۲۷ درصدی نسبت به سال ۹۲ است.
رئیس سازمان اداری استخدامی اضافه کرد: در مورد بازنشستگان لشکری نیز، باتوجه به بالاتر بودن پایه حقوق آنان نسبت به بازنشستگان کشوری، متوسط حقوق آنان که در سال ۹۲، به میزان یک میلیون و ۱۲۳ هزار تومان بود با افزایش ۲۸۱ درصدی متوسط دریافتی آنان به ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسیده است. به عبارت دیگر، علاوه بر اینکه دولت توانسته است تکلیف قانونی خود یعنی افزایش حقوق متناسب با نرخ تورم را انجام دهد، بلکه از راه اجرای تدریجی همسان سازی دریافتی بازنشستگان با حقوق شاغلین توانسته بیشتر از ۳۲۵ درصد پرداختی آنان را اضافه کند.
وی افزود: همسان سازی پرداختی بازنشستگان یک برنامه ای است که هنوز کامل نشده و امیدوارم با تأمین بودجه مورد نیاز از جانب سازمان برنامه و بودجه امسال اجرای آن کامل شود و ما بتوانیم به بازنشستگان پرداختی به میزان ۹۰ درصد شاغلین داشته باشیم.
معاون رئیس جمهور اظهار داشت: متوسط حقوق کارکنان دولت در سال ۹۲، به میزان یک میلیون و ۷۳۰ هزار تومان بود که با افزایش ۲۱۶ درصدی (https: //b۲n.ir/۱۹۵۸۸۹) به ۵ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان رسیده است، یعنی با وجود اینکه نرخ تورم طی این سال ها ۱۴۲ درصد بود، متوسط حقوق کارکنان ۲۱۶ درصد اضافه شده است.