وزیر صنعت، معدن و تجارت در اولین جلسه شورای معاونین خبر داد اختصاص منابع بانکی برای احیاء واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه فعال

به گزارش اجاره وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از ابلاغ مهلت سه ماهه برای آزادسازی معادن حبس شده آگاهی داد و اظهار داشت: مطابق قانون، معادنی که مدت طولانی در حبس بوده و غیرفعال است، پروانه بهره برداری آنها ابطال شده و آزادسازی می شود.
به گزارش اجاره به نقل از وزارت صمت، علیرضا رزم حسینی در نخستین جلسه شورای معاونین وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اولویت اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط کنونی و مطابق با برنامه های پیشنهادی ارائه شده به مجلس شورای اسلامی، تامین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز کشور و توجه ویژه به سفره مردم است که به سبب اثرگذاری فاکتورهای کلان اقتصادی، با نوساناتی روبه رو شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید از سفره مردم حراست و حفاظت شود، اضافه کرد: مسئولیت ذاتی وزارت صمت آن است که بتواند در کنار سایر دستگاه ها و نهادهای تصمیم گیر، تمام توان خودرا نسبت به تامین کالاهای اساسی مورد نیاز سفره خانوار به کار گیرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز خط مقدم جبهه جنگ اقتصادیست و همه باید همدل و هم هدف، به تامین معیشت مردم بپردازیم؛ در این راه باید همه دستگاه ها دست به دست هم دهند تا بتوان بموقع نیازهای مردم را تامین کرد.
وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود، به لزوم استفاده از نظرات تمامی ذی نفعان در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های در رابطه با حوزه های صنعت، معدن و تجارت اشاره و اشاره کرد: از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکل های بخش خصوصی، اتاق های بازرگانی و اصناف و نیز کارشناسان باید در تصمیم گیری ها استفاده گردد تا بتوان در زمان اجرا نیز، از توان همه این بخش ها بهره گرفت.
وی اظهار نمود: سامانه جامع تجارت همچون تکالیفی است که رئیس جمهور بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داده است؛ باید توجه داشت که تکمیل این سامانه گام بزرگی در امتداد کاهش مدت زمان صدور مجوزها و جلوگیری از هرگونه رانت و فساد خواهد بود.
رزم حسینی همین طور از برنامه ریزی برای اختصاص منابع بانکی جهت احیای واحدهای صنعتی آگاهی داد و اظهار داشت: بانک صنعت و معدن منابع مورد نیاز برای احیا و فعال سازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه فعال را تامین خواهدنمود.

منبع: