یک ماه زودتر از موعد مقرر؛ نوبخت گزارش بودجه شرکتهای دولتی درلایحه بودجه۱۴۰۰ را به مجلس داد

رئیس سازمان برنامه وبودجه در نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی گزارش بودجه شرکتهای دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت، در لایحه بودجه سال آینده را یک ماه زودتر ارائه نمود.
به گزارش اجاره به نقل از سازمان برنامه و بودجه، علاوه برگزارش بودجه سال ۱۴۰۰ شرکتهای دولتی، گزارش عملکرد بودجه این شرکتها در سال ۹۸ و گزارش عملکرد آنها در ۶ ماه نخست سال جاری هم عرضه شده است. محمدباقر نوبخت در نامه به محمدباقر قالیباف نوشته است آثار احتمالی ناشی از هرگونه اصلاح و تغییر در شاخصهای کلان پیشبینی لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور (همچون قیمت جهانی فروش نفت، میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی و نرخ تسعیر ارز) و همینطور تغییرات احتمالی در سقف اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه های شرکتهای دولتی که از بودجه عمومی استفاده می نمایند و اعتبارات هدفمندسازی یارانه ها، که تا پانزدهم آذرماه سالجاری نهایی خواهد شد، در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۰ شرکتهای دولتی، بانک ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت لحاظ و به همراه لایحه بودجه کل کشور تقدیم خواهد شد.

نوبخت ابتدای آبان ماه تاکید کرده بود که لایحه بودجه ۱۴۰۰ در زمان مقرر (۱۶ آذر) عرضه می شود و با عنایت به این که برنامه اصلاح ساختار چند سالی است که آماده شده، می تواند در بودجه سال آینده اعمال و تصویب شود.

منبع: