بررسی روش های تجاری سازی تحقیقات حوزه گل و گیاهان زینتی در وبینار تخصصی

اجاره: سومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی، در بهمن ماه امسال به صورت مجازی و یا نیمه مجازی به میزبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز انجام می شود.
به گزارش ایسنا، دکتر پژمان آزادی، رئیس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران با بیان این مطلب اشاره کرد: سومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی ایران با هدف ارتقاء دانش و ایجاد ارتباط بین متخصصان و پژوهشگران داخلی و مطرح بین المللی و معرفی پژوهش ها و دستاوردهای جدید در زمینه های مختلف علوم و تولیدات تجاری گل و گیاهان زینتی با تعیین محورهای مختلف در حوزه گل و گیاهان زینتی برگزار می گردد.
وی کوشش برای تجاری سازی و کاربردی کردن تحقیقات مختلف در زمینه گل و گیاهان زینتی و به صورتی انتقال اطلاعات علمی از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به تولید کنندگان و فعالان این صنعت را از دیگر اهداف این کنگره نام برد و اظهار نمود: آخرین مهلت ارسال مقاله به دبیرخانه این کنگره ۳۰ آبان ماه جاری است.
آزادی تصریح کرد: باتوجه به بروز پاندمی کووید ۱۹ که خسارت سنگینی به صنعت گل و گیاهان زینتی دنیا زده، یکی از محورهای اصلی کنگره امسال بررسی و ارائه تجارب کشورهای دیگر دراین زمینه به تولیدکنندگان داخلی است که در این راستا از تولیدکنندگان و صاحبنظران برجسته بین المللی دعوت کرده ایم در قالب وبینار دراین زمینه سخنرانی کنند. ارائه مقاله و سخنرانی پژوهشگران برگزیده داخلی و خارجی و برگزاری پنل تخصصی ویژه با حضور تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی صنعت گل و گیاه از دیگر برنامه های سومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی است.
رئیس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران با ابراز تاسف از این که به سبب پاندمی کووید ۱۹ امکان گردهمایی حضوری پژوهشگران و فعالان این حوزه وجود ندارد، گفت: استان خوزستان خصوصا دزفول از قطب های اصلی تولید گل و گیاهان زینتی است، بطوریکه این شهرستان، تامین کننده عمده گل های شاخه بریده از قبیل نرگس، مریم و رز در کشور بشمار می رود.
برمبنای اعلام روابط عمومی انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران، سومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی گل و گیاهان زینتی، هشتم و نهم بهمن ماه با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز، انجمن علمی گل و گیاهان زینتی ایران و پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی انجام می شود.

منبع: