لایحه بودجه ۱۴۰۰، فراخوان اتاق بازرگانی برای اصلاح بودجه

اتاق بازرگانی ایران در فراخوانی از فعالان بخش خصوصی خواست پیشنهادات خود برای اصلاح لایحه بودجه را برای این اتاق ارسال نمایند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، بامداد امروز، دولت رسما لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را به مجلس تقدیم کرد و نمایندگان تا قبل از آخر سالجاری زمان دارند که بررسی این لایحه پرداخته و در نهایت قانون بودجه را تصویب کنند.
در ایام آینده، بررسی ابعاد لایحه بودجه در کمیسیون های تخصصی مجلس آغاز خواهد شد و در کنار نمایندگان، فعالان بخش خصوصی هم فرصت خواهند داشت تا پیشنهادات و انتقادات خود از لایحه را قبل از نهایی شدن بودجه، ارائه نمایند.
بعد از عرضه لایحه بودجه به مجلس، حالا اتاق بازرگانی ایران به فعالان بخش خصوصی فراخوان داده تا پیشنهادتشان را به مرکز پژوهش های اتاق ایران تحویل دهند.
این فراخوان با عنایت به اهمیت بودجه و جوانب مختلف اثرگذاری تصمیمات بودجه ای بر متغیرهای اقتصاد کلان، محیط کسب و کار و فعالیتهای بخش خصوصی در کسب وکارهای مختلف و همینطور تاکید اتاق ایران بر استفاده از همه ظرفیت های بخش خصوصی برای تلاش در جهت بهبود تصمیمات بودجه ای انتشار یافته است.
در بخشی از این فراخوان آمده است:
چنانکه مستحضرید لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور امروز تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. با عنایت به اهمیت مبحث بودجه و جوانب مختلف اثرگذاری تصمیمات بودجه ای بر متغیرهای اقتصاد کلان، محیط کسب و کار و فعالیتهای بخش خصوصی در کسب وکارهای مختلف، ریاست اتاق ایران تاکید دارند که از همه ظرفیت های اتاق (اتاق های شهرستان ها، کمیسیون ها، تشکل ها، اتاق های مشترک و آحاد فعالان بخش خصوصی) جهت بررسی این لایحه و تلاش در جهت بهبود تصمیمات بودجه ای استفاده گردد.
از این رو، خواهشمند است پیرو انتشار این اطلاعیه تا آخر وقت اداری روز دوشنبه مورخ ۱۷ /۹ /۱۳۹۹ نقطه نظرات و پیشنهادهای مشخص خویش را با هدف اصلاح و تکمیل تبصره های پیشنهادی از راه پست الکترونیک به نشانی: Jafari.research۱۴۰۰@gmail.com برای مرکز پژوهش های اتاق ایران ارسال فرمایید.
این فراخوان خطاب به روسای اتاق های سراسر کشور، روسای کمیسیون های اتاق ایران، روسای تشکل های تابعه اتاق ایران و روسای اتاق های مشترک انتشار یافته است.

منبع: