دبیر کل انجمن کشتیرانی ایران: الزام دریافت خسارت از کشتی کره ای

به گزارش اجاره از گیلان دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: خسارت هایی که به محیط زیست دریایی کشور وارد شده است، باید از کشتی کره ای دریافت شود.
دکتر مسعود پل مه، در جریان سفر خود به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، درباب آخرین وضعیت کشتی توقیف شده کره ای، در جمع خبرنگاران اظهار نمود: شناور با ملیت کره ای از بنادر عربستان عازم امارات متحده بود، در ضمن مسیر بدون توجه کنوانسیون های زیست محیطی بین المللی که تمامی متعاملین در دریا، موظف به اجرا هستند، آب های بین المللی و سرزمینی ما را آلوده کرد.
وی با اعلان اینکه این مساله خسارت زیست محیطی بسیار بالایی را در آب های سرزمینی ما ایجاد کرده است، افزود: سازمان بنادر و کشتیرانی بعنوان مجری بین المللی سازمان IMO موظف است این موضوعات را پیگیری و تا رفع خسارت اقدامات لازم را به عمل آورد.
پل مه با تاکید بر اینکه این مسایل هیچ ارتباطی به مناسبت های سیاسی ندارد، اشاره کرد: این یک موضوع اقتصادی و زیست محیطی است.
وی افزود: رعایت این کنواسیون ها باید توسط تمام اشخاصی که در حوزه دریا فعالیت می نمایند، رعایت شود.
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، افزود: تا حالا هیچ اقدام صحیحی از طرف مسئولین مالک کشتی کره ای اتفاق نیفتاده است.
وی با اعلان اینکه در چنین مواردی اقدامات قضایی برای احقاق حقوق مستلزم اجرا خواهد بود، اشاره کرد: خسارت هایی که به محیط زیست دریایی وارد شده است، باید دریافت شود.

منبع: