مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد توزیع گوشت منجمد از اول اسفند

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از توزیع گوشت منجمد از آغاز اسفند خبرداد و اعلام نمود که شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی کامل در توزیع مرغ و تخم مرغ شب عید را دارد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، محمدرضا طلایی در نشست خبری که امروز برگزار شد با اشاره به اینکه از آغاز سال تابحال سه میلیون تن نهاده وارد کشور شده است، اظهار داشت: چهار ماهه اول سال به علت محدودیت ها ارزی به شرکت پشتیبانی امور دام داده نشد و تابحال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ارزش یورویی ارزی بوده که برای واردات سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار گرفته است.
وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام سالجاری برای تنظیم بازار ۵۳۰۰ تن گوشت از دامداران و ۴۹هزارتن مرغ از مرغداری هایی که قیمت آنها در بازار زیر قیمت مصوب آمده بود خریداری شده است. همینطور از طرفی ۲۷ هزار تن گوشت قرمز و ۷۵ هزار تن گوشت مرغ منجمد در بازار توزیع شد که این توزیع ها از محل ذخایر شرکت انجام شده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: گفته می شود شرکت پشتیبانی امور دام محصولات تولیدکنندگان را ارزان خریداری می کند در صورتیکه این شرکت هیچ نقشی در تعیین قیمت ندارد ک قیمت ها توسط سازمان حمایت تعیین می شود.
طلایی خاطرنشان کرد: در سال۱۳۹۹، ۱۳۹۸میلیاردتومان مطالبات را وصول کردیم و هیچ مطالباتی هم اکنون وجود ندارد. همینطور سال جاری رفع تعهد ارزی کمتر از ۸درصد است که معادل ۹۲ درصد ارز دریافت شده کالا وارد کشور شده است. باقی آن هم یا در حال واردات و یا در کشتی است.
وی ضمن اشاره به اینکه هیچ مشکلی در تأمین نهاده های دام تا آخر سال نخواهیم داشت، اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام هیچ دموراژی نداشته و به تمام تعهدات خود در برابر فروشندگان عمل کرده است.
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام در ادامه اظهار داشت: در ابتدای سال اعلام کردیم که ثبت سفارش جو کاهش پیدا کرده است و جویی که در بازار است از دخایر شرکت بوده و در ۳ روز گذشته هم ۲۰۰هزارتن جو در بازارگاه عرضه شده است. تلاش می نماییم ذخایر را با واردات افزایش دهیم و هیچ نگرانی از این بابت نیست. همینطور جوی تولید داخل هم از اواخر فروردین وارد بازار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سه کشتی جو حدود ۲۰۰هزارتن جو در ایام آینده وارد کشور می شود، اظهار نمود: نیاز روزانه کشور به جو در ایام پایانی سال افزایش می یابد و به ۵۵۰ هزارتن می رسد و دخایر ما هم حدود۶۰۰ تا ۷۰۰هزارتن است.
به گفته وی همیشه بایستی نهاده ها ۲۵تا ۳۰درصد بیشتر توزیع شود که خللی در بازار ایجاد نشود.
طلایی همینطور به تأمین مرغ و تخم مرغ هم اشاره نمود و اظهار داشت: شرکت پشتیبانی امور دام تا زمان ثبات قیمت ها در بازار حضور خواهد داشت و مبادرت به توزیع مرغ گرم، منجمد و تخم مرغ خواهد نمود.
وی با اشاره به اینکه از آغاز اسفند توزیع گوشت منجمد را آغاز خواهیم کرد، اظهار داشت: قیمت مصوب تخم مرغ درب مرغداری ها هرکیلو ۱۴هزار تومان، در سازمان میادین میوه و تره بار شانه ای۳۰ تا ۳۲ هزارتومان و قیمت بسته بندی آن ۳۶هزارتومان است.
وی همینطور افزود: آمادگی کامل برای توزیع مرغ و تخم مرغ در شب عید را داریم و ذخایر را هم آماده کرده ایم.
طلایی در انتها اظهار داشت: فعلا تمام برنامه ریزی ها برپایه تأمین ارز ۴۲۰۰تومانی است و روند تجاری هم برپایه همین ارز صورت می گیرد.

منبع: