سازمان زمین شناسی صاحب آشیانه بالگرد برای اجرای پروژه ژئوفیزیک هوایی شد

اجاره: طی برگزاری مراسیم آشیانه بالگردهای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و عملیاتی سازی پروژه ژئوفیزیک هوابرد این سازمان راه اندازی شد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، با حضور دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی، دکتر مهدی شیرازی شایسته مدیرعامل یکی از شرکت های بخش خصوصی، مهندس حسلنو مشاور ریاست سازمان هواپیمای کشور و تعدادی از مسئولان استانی البرز آشیانه بالگردهای سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور و عملیاتی سازی پروژه ژئوفیزیک هوابرد در مرکز پژوهش های کاربردی واقع در کرج راه اندازی شد.
ساخت آشیانه بالگردها و تجهیز آن برمبنای استانداردهای سازمان هواپیمایی کشور از مدتی پیش به همت مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در کرج بمنظور استقرار بالگردهای این سازمان شروع شد. پروازهای ژئوفیزیک هوایی یکی از روش های به روز و مهم در دنیا است که در تولید اطلاعات پایه و اکتشاف عمقی مواد معدنی و منابع آبی عمیق کاربرد اساسی دارد و در ایران نیز سازمان زمین شناسی طی سالهای گذشته اهتمام کرده این روش را با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و با کمک کارشناسان ایرانی و بومی مورد استفاده قرار دهد.
این روش به لحاظ حجم سرمایه گذاری مورد نیاز بالا و عدم توان و رغبت بخش خصوصی و همین طور شناخت دقیق عمق زمین در زمان کوتاه با بازدهی بالا و استفاده کشورهای پیشرفته دنیا جهت دستیابی به ذخایر بزرگ عمیق بسیار مورد توجه است که در همین راستا نگهداری و تجهیز ابزار این روش با وجود تحریم های ظالمانه یکی از با اهمیت ترین دغدغه های مسئولان سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور بوده که خوشبختانه در سالهای اخیر به پیشرفت های چشمگیری در زمینه خودکفایی و اجرای استانداردهای بین المللی در داخل کشور دست پیدا کرده اند.
برمبنای اعلام روابط عمومی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، انعقاد تفاهم نامه همکاری میان سازمان زمین شناسی و بخش خصوصی بمنظور راه اندازی، نگهداری و پشتیبانی پروازی بالگردها از دیگر برنامه های جنبی این مراسم بوده است.

منبع: