یک مقام مسئول اعلام کرد؛ جزییات بیشتر از برگزاری انتخابات مجامع شرکتهای سهام عدالت

مدیرعامل سمات اظهار داشت: سهامداران عدالت با توجه به این که مدیریت سهامشان در شرکت های سرمایه گذاری استانی انجام می شود، با مشارکت فعال در این انتخابات هیات مدیره اصلح را برای این شرکتها انتخاب کنند.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، حسین فهیمی امروز در نشست خبری با موضوع برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت و انتخاب هیأت مدیره این شرکتها که با حضور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حال برگزاری است، انتخابات اعضای هیأت مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت را بزرگترین انتخابات اقتصادی کشور خواند.
وی اضافه کرد: در روش آزادسازی غیرمستقیم سهام عدالت، سهام این شرکتها در اختیار بیش از ۳۰ میلیون نفر قرار گرفته است و با برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، شاهد نخستین مشارکت وسیع مردم برای انتخاب هیأت مدیره این شرکتها خواهیم بود.
فهیمی با اعلان اینکه تا حالا ۳۱ شرکت سرمایه گذاری استانی در سراسر کشور تشکیل شده و حدود ۱۶۰ نفر برای هیأت مدیره این شرکتها با انجام انتخابات تعیین خواهد شد، اشاره کرد: شرایط ثبت نام متقاضیان برای عضویت در هیأت مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت به نحوی است که متقاضیان تا ۲۸ فروردین فرصت دارند در سامانه «ستان» سازمان بورس مبادرت به ثبت نام کنند.
وی اضافه کرد: نخستین شرط، داشتن سابقه تحصیلی با مدرک کارشناسی و ترجیحاً در رابطه با مباحث اقتصادی و مالی است و شرط دیگر داشتن سابقه کار مدیریتی یا عملیاتی در یکی از شرکت های اقتصادی عنوان شده؛ ضمن اینکه متقاضیان باید تا ۲۸ فروردین مدارک تحصیلی و سوابق کاری خودرا برای احراز صلاحیت در سامانه موبوطه بارگزاری کنند.
فهیمی اظهار داشت: انتخابات هیأت مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی از نیمه دوم اردیبهشت در استان های مختلف شروع می شود و سهامداران عدالت جهت شرکت در این انتخابات باید بوسیله سامانه سجام احراز هویت شده باشند تا بتوانند در این انتخابات که بصورت الکترونیکی برگزار می گردد شرکت نمایند.
به گفته این مقام مسئول در شرکت سپرده گذاری مرکزی، امکان ثبت نام در سامانه سجام نیز به طور غیرحضوری و رایگان برقرار است و اگر فردی در صورت ضرورت می خواهد احراز هویت حضوری انجام دهد می تواند به حدود ۲ هزار دفتر کارگزاری در کشور یا شعب برخی بانک ها که دراین زمینه تعیین شده است مراجعه کند و بر این اساس، سهامداران عدالت با توجه به این که مدیریت سهامشان در شرکت های سرمایه گذاری استانی انجام می شود، با مشارکت فعال در این انتخابات هیأت مدیره اصلح را برای این شرکتها انتخاب کنند.
وی همین طور درباره سهام عدالت متوفیان اظهار داشت: حدود ۳ میلیون نفر متوفی سهامدار عدالت داریم که برای مشخص شدن تکلیف آنها وراث باید در نخستین قدم به مراجع قضائی مراجعه و درباب انحصار وراثت اقدام نمایند.