بهره بردار معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی: هیچ گونه انفجاری برای استخراج در این معدن صورت نگرفته است

لرستان بهره بردار معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی اظهار داشت: هیچ گونه انفجاری برای استخراج در این معدن صورت نگرفته است.
نصیر بهرامی در گفتگو با ایسنا اظهار نمود: در این معدن هیچ گونه انفجاری برای استخراج انجام نشده و این مورد ممنوع می باشد.
وی افزود: هرگونه انفجاری در معدن صورت گیرد خسارت زیادی برای بهره بردار ایجاد خواهد نمود و هیچ بهره برداری این کار را دوست ندارد.
بهرامی خاطرنشان کرد: هزینه زیادی شده تا بعد از شش ماه استخراج شود و با انفجار سنگ متلاشی شده و تبدیل به ضایعات می شود.
این بهره بردار معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی اضافه کرد: چند وقت پیش شایعه ای در خصوص ایجاد انفجار در این معدن در جراید و خبرگزاری ها منتشر گردید که این مورد اصلا حقیقت ندارد و کارشناسان رسمی دادگستری در بازدیدهایی که انجام دادند اعلام نمودند هیچ گونه انفجاری صورت نگرفته است.
بهرامی با اعلان اینکه سنگ این معدن با دستگاه استخراج می شود، افزود: مهندسین ناظر سازمان صمت از این معدن هم بازدید داشتند و اعلام نمودند هیچ گونه انفجاری صورت نگرفته است.
وی بیان نمود: در این مجموعه به صورت مستقیم ۵۰ نفر مشغول به کار هستند و تا فرآوری سنگ به صورت غیرمستقیم ۲۰۰۰ نفر از این معدن ارتزاق می کنند.
این بهره بردار معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی با اعلان اینکه سنگی که از این مجموعه استخراج می شود گوهره است، افزود: هم اکنون لرستان در تولید سنگ گوهره رتبه دوم کشور را دارد.
بهرامی با تاکید براینکه مجموعه معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی دوستدار محیط زیست هستند، اشاره کرد: آماده هرگونه همکاری در جهت صیانت از گونه های گیاهی و جانوری در منطقه با محیط زیست استان هستیم و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم شد.
وی بیان نمود: مطابق قانون معادن کشور ۱۲ درصد حقوق دولتی از بهره مالکانه معدن باید به محل همان معدنکاوی جهت ایجاد پوشش گیاهی و جبران خسارات ناشی از فعالیت معدنی اختصاص داده شود.
این بهره بردار معدن سکوره شرقی و غربی شهرستان چگنی با اعلان اینکه این معدن در منطقه حفاظت شده محیط زیست نیست، اظهار داشت: دادگاه بهره بردار قبلی که در این منطقه به مساحت ۱۷۵۵ مترمربع فعالیت معدنی داشته را جریمه کرده است.
بهرامی خاطرنشان کرد: استخراج از معدن در قالب پروانه بهره برداری انجام می شود که برپایه این پروانه ضلع و چارچوب مشخص است و هر ماه چندین بار مهندسین ناظر از این مجموعه بازدید می کنند و مسئول فنی هر روز در داخل معدن حضور دارند.
وی از زحمات رئیس صمت استان بابت حمایت ها و پیگیری ها تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: با عنایت به نامگذاری سال جاری از جانب مقام معظم رهبری از همه مسئولین و دستگاههای اجرایی استان از بخش تولید انتظار حمایت داریم.