جهت بررسی بیشتر طرح تقویت امنیت غذایی کشور به کمیسیون کشاورزی ارجاع شد

اجاره: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی به کمیسیون کشاورزی جهت بررسی بیشتر موافقت کردند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز( یکشنبه) و پس از حذف ماده ۲ طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی اظهار نمود: با توجه به این که نمایندگان با حذف ماده ۲ طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی موافقت کردند، ادامه بررسی مواد این طرح با اشکالات زیادی روبرو خواهد شد.
وی افزود: ابهامات و اشکالات زیادی در این طرح وجود دارد که کمیسیون کشاورزی باید آنرا مورد بررسی دوباره قرار دهد.
در نهایت ارجاع این طرح به کمیسیون کشاورزی به رای گذاشته شد و نمایندگان مجلس با ۲۰۷ رای موافق تصویب کردند که طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون کشاورزی ارجاع شود.
در جریان بررسی طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی ماده ۲ این طرح حذف شد که در آن آمده بود: « سازمان توسعه تجارت کشاورزی ایران ذیل وزارت جهاد کشاورزی با هدف تمرکز امور سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت در زمینه تجارت و تجاری کالاهای کشاورزی از ادغام معاونت تجاری و سایر واحدهای ذیربط وزارت جهاد کشاورزی واحدهای در رابطه با بخش کشاورزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با وظایف زیر ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون تشکیل گردد.»
نمایندگان مجلس هفته گذشته ماده ۱ این طرح را تصویب کردند که به سبب آن، ستاد تنظیم بازار کشاورزی تشکیل می شود.

منبع: