معاون استانداری مرکزی خبر داد؛ احیای ۶۰۶ بنگاه اقتصادی در استان مرکزی

به گزارش اجاره معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار داشت: ۶۰۶ بنگاه اقتصادی استان در ۲ سال قبل فعالیت خودرا از سر گرفتند و به چرخه فعالیت درآمدند.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، سعید فرخی از عصر سه شنبه در جلسه مشترک ستاد راهبردی و مدیریت اقتصادی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی که با حضور معاون اقتصادی وزارت کشور در اراک برگزار شد، اظهار نمود: در استان مرکزی ۳ هزار و۴۶۴ واحد صنعتی و معدنی با اشتغال ۱۱۷ هزار نفر فعال است.
وی افزود: در سالهای اخیر با همکاری و فعالیت فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی در استان، نرخ مشارکت اقتصادی استان به ۳۵.۸ درصد رسیده است.
وی بیان کرد: در اسفندماه سال قبل پایین ترین نرخ تورم در کشور مربوط به استان مرکزی بود.
وی میزان تحقق مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان مرکزی را بیش از ۷۵ درصد عنوان نمود و اظهار داشت: کارگروه استان مرکزی در سال قبل رتبه نخست کشور در زمینه جلسات برگزار شده به ریاست استاندار مرکزی را به خود اختصاص داد که در این ارتباط میزان تحقق مصوبات ۵۵ درصد ثبت شده است.
فرخی درباب حقوق معوق واحدهای تولیدی استان مرکزی اظهار نمود: در اسفندماه ۱۳۹۶، بیش از ۶ هزار و۷۶۷ کارگر دارای حقوق معوق بودند که این رقم در اسفندماه ۱۳۹۹ به ۵۳۵ نفر با ۱۷ واحد تولیدی رسیده است، همین طور در سه ماهه نخست سال جاری تعداد واحدها ۱۵ واحد و تعداد کارگران دارای حقوق معوق نیز ۷۳۷ نفر گزارش شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی بیان کرد: در سال قبل تعداد بنگاه های اقتصادی فعال راکد شده در استان مرکزی ۲۹۲ واحد بوده است که عملاً ۳۲۹۶ شغل از بین رفت، اما در سال ۹۹ با کوشش های صورت گرفته ۶۰۶ واحد فعال و ۲ هزارو ۳۲۸ فرصت شغلی بوجود آمد.
فرخی افزود: در سه ماهه نخست امسال ارزش دلاری صادرات استان به ۲۷۶ میلیون دلار رسیده است که در قیاس با زمان مشابه سال قبل به لحاظ ارزش صادرات ۱۳۰ درصد بالا رفته است.

منبع: