حمایت ۷۰ درصدی صندوق نوآوری برای دریافت استانداردهای تخصصی

به گزارش اجاره مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به اینکه برای حضور شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه های خارجی ۷۰ درصد هزینه ها تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان در سال حمایت خواهد شد، از اقدام جهت راه اندازی نمایشگاه های دائمی در ۸ کشور دیگر اطلاع داد.
به گزارش ایسنا دکتر مرضیه شاوردی امروز در سلسله نشست های صادراتی با مبحث نشست تجاری ایران-عمان که به صورت آنلاین در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، بسته خدمات صادراتی این صندوق را شامل “توانمندسازی صادراتی”، “شبکه سازی صادراتی” و “تامین مالی صادراتی” عنوان نمود و اضافه کرد: در بخش توانمندسازی، خدماتی چون آموزش و مشاوره صادراتی، استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی و حفاظت از مالکیت فکری عرضه می‎ شود.
به قول وی در زمینه آموزش داخلی از جانب صندوق صندوق نوآوری تا سقف ۱۰ میلیون تومان (حمایت ۹۰ درصدی) برای آموزش داخلی پرداخت می شود و در صورتیکه شرکت ها از اساتید خارجی برای عرضه آموزش در ایران دعوت کنند و یا در دوره های آموزشی خارج از کشور بهره مند شوند، صندوق حمایت ۹۰ درصدی تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعطا خواهد نمود.
وی دریافت استانداردها در شرکتهای دانش بنیان را از دیگر خدمات حمایتی این صندوق نام برد و خاطرنشان کرد: این صندوق برای دریافت استانداردهای صادراتی ۷۰ درصد هزینه ها تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان و برای تمدید استانداردها ۷۹ درصد هزینه ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را پرداخت خواهد نمود.
شاوردی با اشاره به اینکه صندوق ۷۰ درصد هزینه های تاییدیه های ملی تا سقف ۶۰ میلیون تومان و ۷۰ درصد هزینه تمدید آن تا سقف ۳۰ میلیون تومان را به شرکت ها اعطا می کند، تصریح کرد: ۷۰ درصد خدمات آزمایشگاه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان از دیگر خدمات صادراتی ما است، ضمن آنکه ۷۰ درصد هزینه های دریافت استانداردهای تخصصی-سیستمی تا سقف ۶۰ میلیون تومان و ۷۰ درصد تمدید آن تا سقف ۳۰ میلیون تومان پرداخت می شود.
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به خدمات این صندوق در زمینه حفاظت از مالکیت فکری با اشاره به اینکه ۸۵ درصد تا ۹۰ درصد هزینه های ثبت اختراع خارج کشور تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: پرداخت ۸۵ درصد هزینه های ثبت نشان تجاری خارج کشور تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در سال و ۸۵ درصد هزینه های ثبت طرح صنعتی خارج کشور تا سقف ۴۵ میلیون تومان از دیگر بسته های حمایتی صادراتی صندوق نوآوری به حساب می آید.
وی پشتیبانی از حضور شرکتهای دانش بنیان در نمایشگاه های بین المللی را از دیگر خدمات این صندوق ذکر کرد و اظهار داشت: از سال ۱۳۹۸ تابحال ۱۶۳ نمایشگاه خارجی در لیست حمایتی صندوق قرار دارد که در فناوری اطلاعات و ارتباطات، نفت و گاز، سلامت، مواد پیشرفته، صنعت حمل و نقل، گیاهان دارویی و کشاورزی، صنعت و ماشین آلات، نیرو، صنعت ساختمان، صنایع معدنی، صنایع فرهنگی و خلاق، نساجی و صنایع غذایی است.
شاوردی با بیان اینکه برای حضور شرکتهای دانش بنیان در این نمایشگاه ها ۷۰ درصد هزینه ها تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان در سال حمایت خواهد شد، افزود: علاوه بر آن تابحال ۱۵ پاویون نمایشگاه های خارجی راه اندازی شده که سقف حمایتی صندوق برای حضور شرکت ها ۹۰ درصد هزینه ها تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان در سال است.
مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری ضمن اشاره به اقدامات این صندوق در راه اندازی نمایشگاه های دائمی خارجی با هدف تجاری سازی محصولات دانش بنیان داخلی، اظهار داشت: این نمایشگاه ها در کشور ارمنستان راه اندازی شده که تابحال ۶ شرکت فعال می باشند. علاوه بر آن در نمایشگاه دائمی عراق (بغداد) ۶ شرکت، در افغانستان ۲۳ شرکت، در چین ۱۲ شرکت و در آذربایجان ۱۶ شرکت فعال می باشند.
وی با اشاره به اینکه جهت راه اندازی نمایشگاه دائمی در کشورهای ترکیه، سوریه، روسیه، عراق(کربلا)، کنیا، امارات متحده عربی و هند اقدام شده است، تصریح کرد: سقف حمایتی ما از شرکت ها شامل ۷۰ درصد هزینه ها تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان در سال است.
شاوردی، راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر مشترک، انواع تأمین مالی شرکت ها و پروژه های صادراتی، تسهیلات نمونه سازی، تسهیلات راه اندازی خط مونتاژ در خارج از کشور و تسهیلات جایزه صادراتی را از خدمات تأمین مالی صادراتی این صندوق نام برد و اظهار نمود: اعزام هیات تجاری از دیگر خدمات حمایتی این صندوق است که ۹۰ درصد هزینه های اعزام هیات تا سقف ۶۰ میلیون تومان در سال پرداخت خواهد شد.
وی افزود: همینطور برای پذیرش هیات تجاری ۹۰ درصد هزینه های پذیرش هیات تا سقف ۶۰ میلیون تومان در سال از جانب صندوق پرداخت می شود.

منبع: