مبادلات تجاری ایران با اوراسیا به بالای ۱ و شش دهم میلیارد دلار رسید

به گزارش اجاره مدیرکل دفتر همکاریهای بین الملل گمرک اظهار داشت: حجم مبادلات تجاری ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ۴ ماه اول امسال از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش اجاره به نقل از گمرک ایران، حسین کاخکی گفت: حجم مبادلات تجاری ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در چهار ماه اول سال جاری با ۹۳ درصد افزایش در ارزش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار فراتر رفت.
مدیرکل دفتر همکاریهای بین الملل گمرک ایران افزود: در ۴ ماه اول سال جاری صادرات کشورمان به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بیش از ۳۵۸ میلیون دلار شده که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: در طول این مدت ۵ کشور مقصد کالاهای صادراتی کشورمان، به ترتیب فدراسیون روسیه با مبلغ ۱۸۸ میلیون و ۹۲۶ هزار دلار؛ ارمنستان با ۸۳ میلیون ۴۳ هزار دلار؛ قزاقستان با ۵۳ میلیون و ۳۹۵ هزار دلار، قرقیزستان با ۲۴ میلیون و ۲۹۴ هزار دلار و بلاروس با ۶ میلیون و ۵۷۸ هزار دلار بوده اند.
کاخکی گفت: در همین مدت واردات کشورمان از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به یک میلیارد و ۲۵۲ میلیون دلار رسیده است.
به گفته وی در مدت یاد شده، به ترتیب فدراسیون روسیه با مبلغ یک میلیارد و ۶۲ میلیون و ۷۲۳ هزار دلار؛ قزاقستان با ۱۷۸ میلیون و ۷۲۲ هزار دلار؛ بلاروس با ۸ میلیون و ۲۹۰ هزار دلار؛ ارمنستان با ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار دلار و قرقیزستان با ۲۱۶ هزار دلار نخستین تا پنجمین مبدا کالاهای وارداتی کشورمان بوده اند.

منبع: