تصویب ۲ میلیارد دلار طرح سرمایه گذاری خارجی

اجاره: شصت و هشت طرح سرمایه گذاری خارجی معادل مبلغ ۲ میلیارد دلار در دویست و پنجاه و یکمین جلسه هیئت سرمایه گذاری خارجی تصویب گردید.

به گزارش اجاره به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، دویست و پنجاه و یکمین جلسه هیئت سرمایه گذاری خارجی با حضور اعضای این هیئت در محل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران اجرا شد.
در این جلسه ۶۸ طرح سرمایه گذاری خارجی شامل ۴۲ طرح جدید و ۲۶ مورد دیگر در رابطه با طرح های فرعی سرمایه گذاری خارجی شامل اصلاح مجوز سرمایه گذاری خارجی، تمدید مجوز سرمایه گذاری خارجی، بازپرداخت اقساط و انتقال سود سهام سرمایه گذاران خارجی معادل مبلغ ۲ میلیارد دلار به تصویب رسیده است.
بر اساس این گزارش، طرح ‎های سرمایه گذاری خارجی، شامل بخش های صنعت، معدن، پتروشیمی، دارو و تجهیزات پزشکی، ساختمان، کشاورزی، گردشگری، حمل و نقل، انرژی و خدمات می باشد که در استانهای خراسان رضوی، زنجان، کرمان، سمنان، البرز، قم، هرمزگان، فارس، تهران، اردبیل، یزد، آذربایجان غربی، قزوین، بوشهر و سیستان و بلوچستان اجرائی می شود.
گفتنی است، اعضای هیئت سرمایه گذاری خارجی (قائم مقام وزیر امور خارجه، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون ارزی بانک مرکزی و رؤسای اتاق های تجاری و تعاون) هستند و حسب مورد از دستگاه های تخصصی ذیربط برای نشست در هیئت برای رسیدگی به طرح های مذکور دعوت به عمل آمده است.

منبع: