دلار ۲۸ هزار تومانی باز هم سکه و طلا را گران کرد

به گزارش اجاره طبق تحلیل نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با عنایت به نوسانات محدود اونس جهانی و عدم تاثیرگذاری عامل تقاضا بر بازار سکه و طلای داخلی، تنها به جهت صعود نرخ ارز به کانال ۲۸ هزار تومان، سکه و طلا هم به تبع آن، هفته را افزایشی به پایان رساند.
محمد کشتی آرای در گفتگو با ایسنا، در ارتباط با روند یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، اظهار نمود: در این هفته تغییرات قیمت اونس جهانی طلا محدود به ۱۰ دلار شد و قیمت آن از ۱۷۳۵ دلار تا ۱۷۴۵ دلار در نوسان بود؛ ازاین رو محدوده اونس جهانی نه تنها تغییرات زیادی نداشت، بلکه از طرفی عامل تقاضا نیر هیچ اثری در بازار نداشته است و رکودی بر بازار (که روزهای پایانی ماه صفر هم بر آن بی تأثیر نیست) حاکم است.
نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: بر این اساس بیشترین عامل اثرگذار بر افزایش قیمت سکه و طلا در این هفته، افزایش نرخ ارز بود که بعنوان شاخص قیمت سکه و طلا از کانال ۲۷ هزار تومان به کانال ۲۸ هزار تومان صعود پیدا کرد و همین مبحث سبب شد که قیمت ها را در بازار سکه و طلا تحت تأثیر عمده قرار دهد.

قیمت سکه بعد از ۴۰ روز مجدد به ۱۲ میلیون تومان بازگشت
این مقام صنفی در ارتباط با تغییرات قیمت ها در آخرین معاملات هفته نسبت به ابتدای هفته، اعلام نمود: طی هفته اخیر هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۲۸۰ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون تومان رسید و سکه تمام قدیم هم با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی در انتها هفته به ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. نیم سکه هم بعد از افزایش قیمت ها به شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان صعود قیمت داشته و بدین ترتیب نسبت به ابتدای هفته ۱۵۰ هزار تومان گران تر شده است. ربع سکه با کاهش ۱۳۰ هزار تومانی به سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده است و سکه های یک گرمی هم با افزایش ۸۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد.
وی ادامه داد: همینطور قیمت هر مثقال طلا آب شده (۱۷ عیار) طی یک هفته اخیر ۸۵ هزار تومان بالا رفته و با عبور از مرز پنج میلیون تومان به پنج میلیون و ۵۵ هزار تومان رسیده است. در نهایت هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت یک میلیون و ۱۶۳ هزار تومان دادوستد شده و براین اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به نسبت ابتدای هفته با افزایش ۲۳ هزار تومانی روبرو شده است.
کشتی آرای خاطرنشان کرد: حباب سکه هم با عنایت به افزایش قیمت ها در این هفته از ۴۲۰ هزار تومان به ۵۲۰ هزار تومان افزوده شده است. در مجموع فعلاً بازار تحت تأثیر تحولات قیمت ارز بوده و هست.

منبع: