نشست سراسری فن بازارهای کشور

معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس از برگزاری هفدهمین نشست سراسری  فن بازارهای کشور در روز سه شنبه، ۲۰ مهر ماه اطلاع داد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا اکبر قنبرپور امروز در نشست خبری پارک فناوری پردیس که بصورت آنلاین برگزار شد، درباره برگزاری هفدهمین نشست سراسری فن بازارهای کشور اظهار داشت: شبکه فن بازار ملی ایران هم اکنون در ۲۸ استان دارای دفاتر منطقه ای است که تا آخر سال جاری در تمام استانهای کشور دفتر فن بازار منطقه ای راه اندازی خواهد شد.
وی افزود: علاوه بر آن ۴ فن بازار تخصصی در زمینه های “صنعت گاز”، “پتروشیمی”، “سلامت” و “فناوری های شهری” به وجود آمده است و ۵۲ شرکت خصوصی بعنوان کارگزار تجارت فناوری (بروکر) در این شبکه فعال می باشند.
قنبرپور با اعلان اینکه هم اکنون سامانه فن بازار بیشتر از ۲۶ هزار کاربر دارد، اشاره کرد: ۱۴ هزار محصول دانش بنیان و فناورانه، ۵ هزار شرکت و نزدیک به ۶۰۰ نیاز فناوری هم در سامانه فن بازار ثبت شده است، ضمن آنکه در سال ۱۳۹۹ بیشتر از ۴۰۰ میلیارد تومان قراردادهای همرسانی توسط شبکه فن بازار ملی ایران منعقد شد که امسال هم این میزان به ۶۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس اشاره کرد: بمنظور هم افزایی فن بازارهای سراسر کشور و به مناسبت بیست سالگی پارک فناوری پردیس، سه شنبه ۲۰ مهر ماه، هفدهمین نشست سراسری فن بازارهای کشور، با حضور کلیه مدیران فن بازارهای منطقه ای و تخصصی و کارگزاران تجارت فناوری در محل پارک فناوری پردیس برگزار می گردد.
هفته جهانی کارآفرینی
قنبرپور با اشاره به برگزاری هفته جهانی کارآفرینی، توضیح داد: ۲۶ آبان تا ۳ آذرماه بمنظور ارج نهادن به تلاش کارآفرینان در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی، هفته جهانی کارآفرینی نامگذاری شده است و به همین مناسبت هرساله در این هفته، برنامه های مختلفی برای تقدیر و گرامیداشت این کارآفرینان و نمایش دستاوردهای آنها به جامعه برگزار می گردد.
وی “گردهمایی ۳ هزار نفری شاغلین و کارآفرینان پارک فناوری پردیس و پاسداشت تلاش آنها در رشد اقتصاد دانش بنیان کشور”، “آغاز به کار مجمع رهبران جوان پارک در رابطه با فرزندان مدیران قدیمی شرکت های پارک”، “میزبانی از تشکل های دانشجویی در پارک فناوری پردیس و برگزاری رویداد لینک آپ ویژه آنها در پارک”، “برگزاری تورهای بازدید از پارک فناوری پردیس برای عموم مخاطبان”، “برگزاری کارگاه های ویژه افراد مشتاق حوزه کارآفرینی بصورت رایگان” و “برگزاری تورهای بازدید از صنایع منطقه برای عموم مردم” را همچون برنامه های پارک پردیس در هفته جهانی کارآفرینی عنوان نمود.
به گفته ی ایشان، از جانب این پارک برنامه هایی برای این هفته جهانی همزمان با ۱۹۰ کشور اجرا می گردد.
جزئیات رویداد پردیس سامیت ۲۰۲۲
معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس، ایجاد ارتباط و همکاری نزدیک بین نهادهای مستقل و موثر در زمینه فناوری و نوآوری را باعث رشد اکوسیستم نوآوری کشور دانست و تصریح کرد: در این راستا از سال ۱۳۹۷ رویداد “پردیس سامیت” توسط مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس طراحی شده و برگزار می گردد.
قنبرپور افزود: رویداد پردیس سامیت با هدف ایجاد هم افزایی، انتقال تجربه و آموزش با نگاهی نوآورانه بین فعالین اکوسیستم استارت آپی طراحی شده است و دبیرخانه پردیس سامیت در یک برنامه بلندمدت تصمیم دارد با توسعه رویداد پردیس سامیت و حضور بخش های دیگر از مجموعه ها یا افراد موثر در این اکوسیستم شامل سرمایه گذاران و سایر بازیگران اکوسیستم کارآفرینی مثل بنگاه های بزرگ اقتصادی، صنعت و شرکت های دانش بنیان به بزرگترین رویداد صاحب سبک استارت آپی در کشور و منطقه تبدیل گردد.
وی ادامه داد: تا کنون چهار دوره رویداد پردیس سامیت در سالهای قبل در پارک فناوری پردیس برگزار شده است و سال جاری هم با برنامه ریزی صورت گرفته، پردیس سامیت ۲۰۲۲ در ایام ۷ و ۸ بهمن ماه سال جاری با همان رویکرد های قبلی و با تجربه ادوار گذشته برگزار می شود.
قنبرپور افزود: در این رویداد می خواهیم با درگیر کردن تعداد بیشتری از شرکت های فناور و دانش بنیان عضو پارک از یک طرف و همینطور شرکت های مهم و مطرح صنعتی از سوی دیگر، نقش مهم و بسزایی در شکل گیری و رشد اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم.

منبع: