خودروسازان در پی اصلاح قیمت ها اعلام کردند آغاز مجدد اجرای طرح های فروش فوق العاده محصولات به صورت هفتگی

به گزارش اجاره با عنایت به این که در نتیجه بلاتکلیفی قیمت ها طی قریب به یکماهه اخیر، ایران خودرو و سایپا فروش محصولات خود در چارچوب فروش فوق العاده با قیمت قطعی را متوقف کرده بودند، در نهایت بعد از صدور مجوز افزایش قیمت خودرو های داخلی و اعلام قیمت جدید محصولات، معاونان بازاریابی و فروش هر دو خوروساز از آغاز مجدد طرح های مستمر فروش فوق العاده خبر دادند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، بعد از آنکه قیمت خودرو های داخلی بنا بر تصمیمات دولت، به قیمت های قبلی بازگشت (پس از افزایش قیمت صورت گرفته در آبان ماه امسال) مسئولیت تصمیم گیری برای قیمت خودرو های داخلی به ستاد تنظیم بازار واگذار شد، با عنایت به این که قریب به یکماه طول کشید تا ستاد تنظیم بازار تصمیمی برای اصلاح و اعلام قیمت های جدید بگیرد، طی این مدت خودروسازان اجرای هفتگی فروش های فوق العاده را در گرو اصلاح قیمت ها دیده و تابحال این طرح را برگزار نکرده بودند.
حال که امروز (چهارشنبه) ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش قیمت خودرو های داخلی را صادر و به خودروسازان بزرگ ابلاغ نمود و بدین ترتیب قیمت های جدید اعلام شد، هر دو معاون بازاریابی و فروش خودروسازان اصلی، از آغاز مجدد طرح های فروش فوق العاده محصولات خود آن هم به صورت هفتگی خبر دادند.
در این میان لازم به ذکر است که بعد از اتمام دوره شش ماهه از آخرین قیمت گذاری شورای رقابت برای محصولات خودروسازان، زمانیکه افزایش قیمت ها اعمال و قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا برای نیمه دوم سالجاری اعلام شد، مدیران خودروساز قول دادند که با عنایت به اصلاح قیمت ها، تولید و عرضه را افزایش خواهند داد و بدین ترتیب هر هفته عرضه فوری و فروش فوق العاده محصولات خویش را اجرا خواهند کرد.

فروش فوری هفتگی کلید می خورد
بابک رحمانی- معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو- به دنبال اصلاح قیمت محصولات و اعلام قیمت های جدید، از آغاز فروش فوری هفتگی و افزایش عرضه محصولات اطلاع داد.
وی ضمن اشاره به افزایش چند برابری قیمت نهاده های تولید، بر لزوم اصلاح قیمت محصول نهایی برپایه بهای تمام شده تولید تاکید و اظهار نمود: با اصلاح قیمت ها و تزریق نقدینگی به خطوط تولید، از زیان هنگفت خودروسازان و تهدید تولید ملی و اشتغال هزاران نفر در زنجیره تأمین و تولید خودرو جلوگیری خواهد شد. اصلاح قیمت ها سبب افزایش تولید و عرضه به بازار شده و علاوه بر حذف واسطه گری و سودجویی در بازار، حفظ حقوق مشتریان و منافع سهامداران خودروسازی را به دنبال خواهد داشت.
محصولات ایران خودرو و سایپا برپایه تورم بخشی، ۱۸ درصد مشمول افزایش قیمت شده است. این مقام مسئول در گروه صنعتی ایران خودرو، میزان افزایش قیمت را بر اساس تورم بخشی، حدود ۱۸ درصد اعلام نمود و اظهار داشت: به دنبال تصمیم های اتخاذ شده در ارتباط با اصلاح قیمت محصولات خودروسازان، گروه صنعتی ایران خودرو برنامه های فروش فوری هفتگی و افزایش تولید و عرضه محصولات خویش را آغاز می کند.

افزایش تولید و عرضه محصولات و آغاز طرح های مستمر فروش هفتگی از امروز
همچنین حسین کاظمی-معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا- هم ضمن اشاره به اصلاح قیمت محصولات تولیدی سایپا و افزایش بهای کارخانه ای خودرو، از تداوم روند طرح های هفتگی و مستمر فروش فوق العاده و پیش فروش خودرو با هدف تنظیم بازار، پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان واقعی و کمک به حذف واسطه گری اطلاع داد و اظهار داشت: به دنبال افزایش چند برابری قیمت نهاده های تولید و مواداولیه همچون فولاد، آلومینیوم، مس، محصولات پلیمر، پتروشیمی و سایر مواد اولیه و قطعات که منجر به افزایش چشم گیر قیمت تمام شده محصولات شده، قیمت رسمی محصولات سایپا از امروز به صورت متوسط بر مبنای محاسبه تورم، ۱۸ درصد افزوده شد.
وی اعلام نمود: نخستین طرح فروش فوق العاده پنج محصول سایپا با قیمت های جدید از شنبه هفته آینده به مرحله اجرا در می آید.