عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد؛ صادرات ۸۰۰ میلیون دلاری ایران به آفریقا

به گزارش اجاره عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: با وجود شرایط سخت کرونا میزان صادرات ایران به آفریقا به حدود ۸۰۰ میلیون دلار می رسد که این میزان نشان دهنده اهمیت قاره آفریقا در برنامه های اقتصادی ایران است.
به گزارش اجاره به نقل از خانه ملت، مجتبی رضاخواه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: با وجود شرایط سخت پاندمی کرونا در یکسال گذشته میزان صادرات جمهوری اسلامی ایران به آفریقا به حدود ۸۰۰ میلیون دلار می رسد که این میزان نشان دهنده اهمیت قاره آفریقا در برنامه های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن اشاره به روابط ۵۰ ساله دیپلماتیک میان ایران و کنیا اظهار داشت: ایران به دنبال توسعه همه جانبه روابط با کشورهای آفریقایی همچون کنیا در امتداد منافع مشترک ملت هاست.

وی اشاره کرد: کشورهای آفریقایی از ظرفیت های لازم برای توسعه و بالندگی برخوردار می باشند و جمهوری اسلامی ایران از استقلال، پیشرفت و رفاه مردم آفریقا حمایت می کند.

رضاخواه تاکید کرد: دولت و مجلس جدید جمهوری اسلامی ایران علاقمند است روابط اقتصادی خودرا با کشورهای آفریقایی خصوصاً کنیا در زمینه های کشاورزی، ماشین آلات کشاورزی، مصالح ساختمانی، پتروشیمی، تجهیزات پزشکی – دارویی، تکنولوژی، نانوتکنولوژی و صنایع معدنی گسترش دهد.

وی در ادامه اشاره کرد: راه اندازی خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا (IHIT) که سبب رونق استارت آپ ها و شرکت های کوچک و متوسط شده است، گام مثبتی در امتداد توسعه و گسترش روابط حسنه اقتصادی و تجاری میان طرفین شمرده می شود.

این نماینده مجلس در امتداد حُسن نیت و پیشبرد همکاریهای دوجانبه، طرح راه اندازی خط پروازی مستقیم تهران – نایروبی و بالعکس را به مقامات کنیایی پیشنهاد نمود.

منبع: