اقامت دائم کشور استرالیا

کشور استرالیا با داشتن اقتصادی قوی، فرصت های شغلی فراوان، محیطی آرام و مردمی دوستانه، می تواند برای شما بهشتی روی زمین باشد.

مقدمه

اگر که مشتاقانه منتظر شروع مرحله‌ی جدیدی از زندگی خود هستید، کشوری بهتر از استرالیا وجود ندارد. این کشور با داشتن اقتصادی قوی، فرصت های شغلی فراوان، محیطی آرام و مردمی دوستانه، می تواند برای شما بهشتی روی زمین باشد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی روش های دریافت اقامت استرالیا چه به صورت دائم و چه به صورت موقت بپردازیم. با ما تا انتها همراه باشید.

کشور استرالیا به همراه کانادا، نیوزلند و ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از مهم ترین کشورهای مهاجر پذیر در جهان در نظر گرفته می شود به صورتی که سالانه افراد زیادی می توانند با استفاده از روش های گوناگون اقامت استرالیا را دریافت کنند. از سال ۱۹۴۵ میلادی، زمانی که اولین پورتفولیوی (Portfolio) مهاجرت فدرال ایجاد شد، بیش از ۷.۵ میلیون نفر مهاجر در کشور استرالیا ساکن شدند و تا به امروز جمعیت مقیم خارجی کشور استرالیا ۲۸.۲ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهد که این میزان در مقایسه با سایر کشورها میزان بسیار بالایی است.

شما می توانید اقامت این کشور را هم به صورت دائمی و هم به صورت موقتی دریافت کنید، ب که ما در ادامه به بررسی دریافت این دو نوع اقامت خواهیم پرداخت.

 

دریافت اقامت استرالیا به صورت دائمی

شما می توانید برای دریافت اقامت دائم کشور استرالیا از روش های مختلفی اقدام کنید. ما در ادامه قصد داریم به بررسی انواع روش های ممکن انجام این کار بپردازیم، اما قبل از آن اجازه دهید ببینیم مقیم دائم استرالیا بودن چه معنایی می دهد و همچنین تفاوت های بین داشتن شهروندی و اقامت دائم این کشور به چه صورتی است.

 

مقیم دائم استرالیا بودن به چه معناست؟

مقیم دائم کشور استرالیا فردی است که دارای ویزای دائم این کشور است اما شهروند استرالیا محسوب نمی شود. ساکنان دائم این کشور می توانند بدون وجود هیچ محدودیتی در استرالیا زندگی، تحصیل و کار کنند و همچنین به مدیکر، طرح سلامت ملی دولت استرالیا نیز دسترسی داشته باشند.

 

کشور استرالیا به همراه کانادا، نیوزلند و ایالات متحده آمریکا به عنوان یکی از مهم ترین کشورهای مهاجر پذیر در جهان در نظر گرفته می شود

 

تفاوت های بین داشتن شهروندی و اقامت دائم کشور استرالیا

همانطور که گفته شد بین یک شهروند و مقیم دائم کشور استرالیا تفاوت هایی وجود دارد، این تفاوت ها عبارت اند از:

  • داشتن حق ورود و خروج خودکار: یک شهروند استرالیایی حق ورود و خروج خودکار به استرالیا را دارد، اما اگر مقیم دائمی استرالیا قصد انجام سفری بین المللی داشته باشد، (اگر بخواهد به عنوان مقیم دائم به استرالیا بازگردد) باید از همراه داشتن ویزای دائمی و یک مرجع معتبر مسافرتی اطمینان حاصل کند.
  • حق رای: یک شهروند استرالیایی می تواند در انتخابات دولت استرالیا شرکت کند و رای دهد؛ ولی در بیشتر موارد ساکنان دائمی این کشور نمی توانند این کار را انجام دهند.
  • باطل شدن: اقامت دائم استرالیا را می توان باطل کرد، در حالی که شهروندی را نمی توان. این بدان معناست که اگر فردی به عنوان مقیم دائم، مرتکب جرمی شود، ممکن است که از این کشور اخراج شود، در حالی که یک شهروند نمی تواند از استرالیا اخراج شود.

 

 

چگونه می توان مقیم دائم استرالیا شد؟

بسته به شرایط فردی شما روش های مختلفی برای اخذ اقامت کشور استرالیا وجود دارد. در ادامه ما به انواع روش های ممکن دریافت اقامت استرالیا به صورت دائم اشاره خواهیم کرد. برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اخذ اقامت استرالیا به آدرس وب سایت www.royalapply.com مراجعه کنید.

  • ویزای کاری استرالیا

 

  1. دریافت ویزای کمبود نیروی ماهر یا temporary skill shortage visa (ساب کلاس ۴۸۲)

دارندگان ویزای کمبود نیروی ماهر یا temporary skill shortage visa (ساب کلاس ۴۸۲) و یا به صورت اختصاری TSS، که به مدت سه سال در کشور استرالیا به کار کردن تحت حمایت مالی یک کارفرما پرداخته اند، ممکن است که بتوانند واجد شرایط دریافت اقامت استرالیا به صورت دائم از طریق رویکرد (stream) انتقالی (TRT) این ویزا باشند.

 

دریافت ویزای کمبود نیروی ماهر یا temporary skill shortage visa یکی از راه های دریافت اقامت استرالیا به صورت دائم

 

  1. دریافت ویزای کار موقت یا temporary work visa (ساب کلاس ۴۵۷)

اگر که دارای ویزای کار موقت یا temporary work visa (ساب کلاس ۴۵۷) هستید و یا برای دریافت این ویزا، در تاریخ ۱۸ ماه آوریل ۲۰۱۷ یا قبل از آن درخواست داده اید، این فرصت را دارید که برای دریافت اقامت دائم استرالیا به وسیله‌ی دریافت ویزای ENS (ساب کلاس ۱۸۶) و یا ویزای RSMS (ساب کلاس ۱۸۷)، تحت مسیر دو ساله‌ی Temporary Residence Transition (صرف نظر از شغلی که شما در آن مشغول به کار هستید)، اقدام کنید.

 

  1. دریافت ویزای تحصیلی یا دانشجویی (ساب کلاس ۵۰۰)

شما با داشتن ویزای تحصیلی یا دانشجویی (ساب کلاس ۵۰۰) می توانید علاقه‌ی خود را برای دریافت اقامت دائم کشور استرالیا از طریق سیستم SkillSelect اعلام کنید که در صورت دارا بودن امتیازات کافی می توانید از طریق دریافت ویزای Skilled اقامت دائم خود را دریافت کنید.

 

  1. دریافت ویزای موقت نیروی ماهر یا Skilled Provisional visa (ساب کلاس ۴۸۹)

طبق قوانین مهاجرتی فعلی کشور استرالیا، اخذ ویزای موقت نیروی ماهر یا Skilled Provisional visa (ساب کلاس ۴۸۹) مسیری برای دریافت اقامت دائم این کشور است؛ به این صورت که اخذ این ویزا به شما امکان می دهد با دریافت ویزای نیروی کار ماهر منطقه ای یا Skilled Regional (Residence) visa (ساب کلاس ۸۸۷) همراه با رعایت معیارهای مربوط به ویزا، مقیم استرالیا شوید.

 

شما با داشتن ویزای تحصیلی یا دانشجویی (ساب کلاس ۵۰۰) می توانید علاقه‌ی خود را برای دریافت اقامت دائم کشور استرالیا از طریق سیستم SkillSelect اعلام کنید

 

  1. دارا بودن شهروندی کشور نیوزلند

شما می توانید با داشتن شهروندی کشور نیوزلند اقامت دائم کشور استرالیا را دریافت کنید. اما در نظر داشته باشید، در صورتی می توانید اقامت خود را دریافت کنید که قبل و یا بعد از تاریخ ۲۶ فوریه سال ۲۰۰۱ وارد استرالیا شده باشید. در این ارتباط می توان گفت، در بدو ورود به استرالیا، به اکثر شهروندان کشور نیوزیلند به طور خودکار ویزای ویژه‌ی SCV داده می شود. SCV یک نوع ویزای موقتی است، اما به دارندگان خود اجازه می دهد در کشور استرالیا بمانند و کار کنند. اگر که شما در تاریخ ۲۶ فوریه ۲۰۰۱ به عنوان یک فرد دارنده‌ی ویزای SCV در استرالیا حضور داشته باشید، امکان دارد که واجد شرایط ارسال درخواست برای گرفتن اقامت دائم استرالیا باشید.

 

دریافت اقامت استرالیا به صورت موقتی

برای دریافت اقامت موقت استرالیا، شما می توانید با اخذ ویزایی که شرایط آن برای شما مناسب است، اقدام کنید. به طور کلی ویزاهای زیادی برای داشتن سفری موقتی به کشور استرالیا وجود دارد که مهمترین آن ها عبارت اند از:

 

  1. ویزای کمبود نیروی ماهر یا temporary skill shortage (ساب کلاس ۴۸۲)

ویزای ساب کلاس ۴۸۲ همانطور که از اسمش مشخص است، ویزایی برای رفع کمبود نیروی ماهر کشور استرالیا است.

شما برای واجد شرایط بودن دریافت این ویزا، باید:

  • توسط یک کسب و کار مورد تایید، حمایت مالی شوید.
  • برای کار کردن تحت یک شغل تایید شده‌ی دولت استرالیا استخدام شوید.

 

  1. ویزای تحصیلی استرالیا یا student visa (ساب کلاس ۵۰۰)

ویزای تحصیلی یا دانشجویی کشور استرالیا (ساب کلاس ۵۰۰) به شما این امکان را می دهد که به مدت حداکثر ۵ سال به منظور تحصیل تمام وقت در یک موسسه‌ی آموزشی، به صورت موقتی در کشور استرالیا اقامت داشته باشید.

 

  1. ویزای والدین تحت حمایت مالی یا Sponsored Parent Visa (ساب کلاس ۸۷۰)

ویزای موقتی والدین تحت حمایت مالی یا Sponsored Parent Visa (ساب کلاس ۸۷۰)، به یک شهروند، مقیم دائم کشور استرالیا و یا فرزند فرد شهروند نیوزیلند واجد شرایط این اجازه را می دهد تا از والدین خود برای دریافت اقامت استرالیا حمایت مالی کند.

  1. ویزای اسکیل ورکر استرالیا

اسکیل ورکر استرالیا، یک سیستم امتیازدهی است که طی آن فرد متقاضی، براساس شرایط سنی، سوابق کاری و تحصیلی برای دریافت ویزای کاری اقدام می کند که ویزای اسکیل ورکر شامل ویزای دائمی و ویزاهای تحت حمایت ایالت های استرالیا می شود. این ویزا شامل ویزای ۱۹۰ ، ویزای ۴۹۱ و ویزای ۱۸۹ می شود.

 

با استفاده از ویزای والدین تحت حمایت مالی یا Sponsored Parent Visa (ساب کلاس ۸۷۰) والدین شهروندان و یا مقیمان دائم استرالیا می توانند اقامت موقتی این کشور را دریافت کنند

 

موسسه‌ی مهاجرتی رویال اپلای با به کارگیری وکلایی باتجربه و مشاورانی کارآزموده آماده‌ی ارائه‌ی مشاوره در زمینه‌ی طرح های استارتاپی، پورتفولیو و بیزینس پلن، و همچنین پیشنهاد بهترین مسیر و بهترین مقاصد سفر با توجه به امکانات، شرایط و روحیه شما می باشد. شما می توانید در ارتباط با دریافت اقامت استرالیا و یا سایر کشور ها، با مشاوران این موسسه در ارتباط باشید.

 

عناوین مختلف مقاله

  • اقامت دائم استرالیا و شرایط آن در ۲۰۲۲
  • اقامت استرالیا؛ صفر تا صد اخذ اقامت استرالیا در ۲۰۲۲
  • اقامت استرالیا ؛ روش‌های اخذ اقامت موقت و اقامت دائم
  • مهاجرت به استرالیا: ( روش های اخذ اقامت‌‌دائم استرالیا)
  • راه های اقامت و مهاجرت به استرالیا ۲۰۲۲
  • اقامت استرالیا – مهاجرت به استرالیا
  • آخرین روش های اخذ اقامت استرالیا ۲۰۲۰
  • مهاجرت به استرالیا، اقامت استرالیا، دریافت انواع ویزای استرالیا
  • 【 راه های اخذ اقامت استرالیا 】- شرایط ۲۰۲۲