معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خبر داد؛ ساماندهی بنگاه های اقتصادی وابسته به وزارت تعاون

مشهد ـ معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ساماندهی بنگاه های اقتصادی وابسته به وزارت تعاون از اقدامات درحال انجام وزارت است.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، علی حسین رعیتی فرد عصر یکشنبه در مراسم معارفه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در مشهد، اظهار نمود: صندوق بازنشستگی باید درآمدشان با عرضه خدماتی که انجام می دهند، برابر شود.
وی افزود: این صندوق ها باید درآمدشان با عرضه خدماتی که انجام می دهند برابر شود که این امر نیازمند تلاش ویژه است که این اتفاقات درحال رقم خوردن است.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تلاش می نماییم از همه ظرفیت ها برای بهبود شرایط کارگری و کارفرمایی استفاده نماییم، اضافه کرد: یکی از دغدغه ها حقوق و دستمزد است که در این حوزه تابحال جلسات مختلفی برگزار شده تا بتوانیم دغدغه کارگران و جامعه کارفرمایی را به سرانجام برسانیم.
وی در ادامه اضافه کرد: در خراسان رضوی حدود سه میلیون نفر جامعه هدف وزارت تعاون هستند.
رعیتی فرد بیان نمود: این جمعیت نیازمند تلاش ویژه مدیران وزارت خانه است، مدیر قبلی که امروز تودیع شد تلاش بسیاری کرد که آرامش بر استان حاکم باشد و قانون برای او اصل بود، در انتخاب مدیر جدید هم به دنبال این بودیم فردی انتخاب گردد که دغدغه ها را بداند و سابقه و تجربه لازم را داشته باشد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: رفع فقر مطلق مورد تاکید رئیس جمهور است که با اصلاح نظام یارانه ای، باید بتوانیم دهک های پایین را کمک نماییم.
وی افزود: مردم هم از دولت انقلابی و مردمی توقع دارند که به داد محرومان و مستضعفان برسد که این بخش محور کار وزارت تعاون است.
رعیتی فرد با بیان اینکه زیست بوم اشتغال از دیگر مواردی است که پیگیر هستیم، اضافه کرد: دغدغه اشتغال مردم باید با استفاده از ظرفیت های موجود هر استان رفع گردد.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار نمود: ساماندهی بنگاه های اقتصادی وابسته به وزارت تعاون از دیگر اقدامات در حال انجام می باشد، بنگاه هایی که در سالیان متمادی شاید به شکلی مأمن موضوعات خاصی شده بود، با تلاش ویژه تیم های اقتصادی وزارت خانه ساماندهی خواهند شد.
وی اظهار داشت: این وزارت خانه در هر ماه ۳۰ هزار میلیارد تومان برای بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی حقوق پرداخت می کند، ۱۸ هزار میلیارد تومان برای صندوق تأمین اجتماعی و بیشتر از ۱۱ هزار میلیارد تومان هم برای صندوق بازنشستگی کشوری است.
رعیتی فرد افزود: در سه چهار ماه نخست فعالیت دولت سیزدهم، دستکم برای این پرداخت ها پنج هزار میلیارد تومان کسری داشتیم که از بانکها استقراض شد اما طی ۲ ماه اخیر با اقداماتی که در بنگاه های اقتصادی صورت گرفت، روند استقراض به صفر رسید.
معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: امیدواریم بنگاه های اقتصادی نقش خویش را برای عرضه خدمت به جامعه بازنشستگی مستمری بگیر و جامعه کارگری به خوبی ایفا کنند.
شفافیت، صداقت و نوآوری جزو اصول کار است
در ادامه این مراسم، محمد امین بابایی، سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اظهار نمود: باید بگونه ای کار و عمل کرد تا در هنگام واگذاری مسؤولیت پشیمان نبوده و از هیچ تلاشی دریغ نکرده باشیم.
سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اینکه شفافیت صداقت و نوآوری جزو اصول کار ما است، اضافه کرد: در زمینه فرهنگی و اجتماعی و ارتقای فرهنگ کار هم باید سرمایه گذاری ویژه صورت گیرد.
در این مراسم از تلاشهای حمیدرضا پناه قدردانی و محمدامین بابایی هم بعنوان سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ارائه شد.