با تصویب مجلس صنایع آب بر موظف به شفاف سازی ترکیب منابع آبی مورد استفاده خود شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صنایع آب بر را موظف به شفاف سازی ترکیب منابع آبی مورد استفاده خود در سال ۱۴۰۱ کردند.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم امروز مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ بند الحاقی ۶ و بند الحاقی ۷ در تبصره ۸ لایحه را بررسی نموده و آنها را به تصویب رساندند.
بر مبنای بند الحاقی ۶ در تبصره ۸؛ کلیه صنایع آب بر (به تشخیص وزارت نیرو) موظفند تا آخر خردادماه سال ۱۴۰۱ نسبت به شفاف سازی ترکیب منابع آبی مورد استفاده اقدام نمایند. وزارت خانه های صنعت، معدن و تجارت و نیرو موظفند بسته تشویقی و تنبیهی برای کاهش استفاده از آب های سطحی و زیرزمینی توسط این صنایع و جایگزین کردن آن با پساب صنعتی و شهری را تا آخر شهریورماه تهیه و به تصویب هیأت وزیران برساند.
بر مبنای بند الحاقی ۷ در تبصره ۸؛ در جهت مدیریت بحران آب و سالم سازی محصولات کشاورزی و کاهش وابستگی در تأمین خوراک دام، وزارت جهاد کشاورزی مکلف است با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور حداکثر ظرف شش ماه برنامه ملی کاهش تبخیر سطحی از راه توسعه آبیاری زیر سطحی، برنامه کاهش مصرف سموم شیمیایی و سالم سازی خاک، آب و محصول، برنامه قطع وابستگی و خودکفایی خوراک دام سبک، سنگین و طیور را تدوین و اجراء نماید. همینطور مکلف به تجهیز و راه اندازی پژوهشگاه های مرجع اندازه گیری سموم باقی مانده در محصولات کشاورزی می باشد.

منبع: