نماینده ولی فقیه در استان مرکزی: وجود ۳۰۰۰ واحد صنعتی ظرفیت عظیمی برای توسعه اقتصاد مرکزی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: وجود سه هزار واحد صنعتی در نقاط مختلف این استان ظرفیت عظیمی برای توسعه اقتصادی استان و کشور است.

به گزارش اجاره به نقل از مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با صدور پیامی فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۱ را تبریک گفت. در این پیام آمده است: تولید دانش بنیان علاوه بر حصول ارزش افزوده، درآمدزایی پایدار و گردش مالی بالا برای جامعه بومی، نقش بسزایی در اشتغال زایی دارد و چون این قبیل تولیدات از مراکز رشد دانشگاهی کار خویش را شروع کرده اند، می توانند بعد از حرکتی منطقی به موفقیت های بزرگی دست یابند.
وی در این پیام آورده است: توانمندسازی حوزه های نوآوری در صنعت و بخش کشاورزی یکی از الزامات امروز کشور برای رسیدن به توسعه یافتگی است و میتوان برای تقویت این واحدها از توان موجود در شرکتهای دانش بنیان بهره برد تا این شرکت ها پل ارتباطی بین دانش و صنعت باشند و در نهایت با تولید نهایی دانش بنیان در جهت توسعه کشور گام برداشت.
امام جمعه اراک در ادامه این پیام آورده است: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و درایت منحصر به فرد خود سال ۱۴۰۱ را با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال زایی نامگذاری کردند که نشان از دغدغه معظم له در مورد مسائل اقتصادی کشور دارد، ازاین رو تمام ارکان نظام، مردم و فعالان اقتصادی باید در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری بسیج شوند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از این پیام آورده است: سال ۱۴۰۱ باید بتوانیم در ابعاد مختلف اقتصادی، تولیدی و صنعتی با دنیا رقابت نماییم و به همه کشورهای منطقه و جهان صادرات داشته باشیم.
وی در این پیام افزوده است: مقام معظم رهبری ضمن شمارش نقاط قوت و حوادث سال گذشته، درباره مبحث تولید ملی تاکیداتی فرمودند و همچنان بر تولید، اشتغال و استفاده از فناوری نوین و توسعه شرکتهای دانش بنیان اصرار دارند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این پیام آورده است: ما در آستانه تحولات عظیمی در کشور و دنیا قرار داریم و دوران نظام تولید سنتی سپری شده است و نظام نوین با نوآوری، تلاش و مهارت با استفاده از فناوری روز باکیفیت و سرعت مورد توجه قرار گرفته است.
آیت الله دری نجف آبادی در این پیام اضافه کرده است: در سالهای گذشته به تولید و استفاده از شرکتهای دانش بنیان تاکید گردیده است و سال قبل در صنعت خودروسازی مشکلات عمیق و چالش جدی هم از نظر تکنولوژی و هم از نظر کیفیت و هم از نظر مصرف سوخت و قطعات عنوان شد که امسال و با عنایت به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اصلاح اساسی در تولید خودرو باید عملیاتی شود.
وی افزوده است: کشورهای مختلف جهان همچون چین و کره جنوبی در ۳۰ تا ۵۰ سال قبل در خودروسازی و صنعت محرک ها گام های بلندی برداشته اند و هر کشوری که صاحب تکنولوژی در این حوزه باشد، جز کشورهای قدرتمند به حساب می آید.
وی در این پیام اظهار نمود: متأسفانه ما نتوانسته ایم در این صنایع در تراز ۱۰ کشور اول باشیم و مقام معظم رهبری تاکید بر شرکتهای دانش بنیان دارند تا بتوانیم با دنیا رقابت نماییم.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این پیام آورده است: وجود بیشتر از سه هزار واحد صنعتی در نقاط مختلف این استان ظرفیت عظیمی برای توسعه اقتصادی استان و کشور است که این صنایع باید با هدف لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری تمام ظرفیت خویش را بکار گرفته زمینه شکوفایی ایران اسلامی را فراهم نمایند.