معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان: تابحال موردی از ریزش ملخ صحرایی در خوزستان مشاهده نشده است

خوزستان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آماده باش استان برای مقابله با هجوم احتمالی گله های ملخ صحرایی اطلاع داد و اظهار داشت: تابحال موردی از ریزش گله های ملخ صحرایی در خوزستان مشاهده نشده است.

تورج نوروزی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اشاره به آمادگی بخش های مختلف استان برای مقابله با هجوم ملخ های صحرایی اظهار نمود: تابحال بیشتر از سه میلیون هکتار از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برای مقابله با هجوم احتمالی گله های ملخ صحرایی پایش شده است.

وی ادامه داد: همه امکانات لازم برای مقابله با ریزش و هجوم احتمالی ملخ در مناطق مختلف استان آماده شده است و مشکلی در بحث تأمین امکانات و تجهیزاتی مثل سم، پهپاد، سمپاش و نیروی انسانی متخصص وجود ندارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به این که شهرهای ساحلی و جنوبی استان بیشتر مورد توجه هستند، اظهار داشت: گروههای مقابله با ملخ صحرایی در مناطق مختلف استان در حالت آماده باش هستند تا در صورت مشاهده ریزش و هجوم احتمالی ملخ ها با این آفت مبارزه کنند.

نوروزی افزود: تابحال موردی از ریزش گله های ملخ صحرایی در خوزستان مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش رطوبت هوا، افزایش دما و کاهش سطح سبزینگی مزارع احتمال ریزش ملخ های صحرایی را می کاهد، اظهار داشت: از همه ساکنان و کشاورزان خوزستان بخصوص در مناطق و شهرهای جنوبی استان درخواست داریم تا در صورت مشاهده ملخ های صحرایی، موارد را به سرعت به اداره های جهاد کشاورزی در شهرستان ها اطلاع دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت: گروههای پایش و مقابله با ملخ صحرایی از بهمن ماه سال قبل در مناطق مختلف خوزستان مستقر هستند و کار پایش مزارع و منابع طبیعی استان در مورد هجوم این آفت همچنان ادامه دارد.