تقاضا بر افزایش قیمت وولو پیروز شد!

اجاره: سود ولوو باوجود کمبود تراشه، از پیش بینی ها پیشی گرفت برای اینکه تقاضای قوی برای محصولات همچنان ادامه دارد.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی ولوو، امروز پنج شنبه اعلام نمود: در صورتیکه محدودیت های تراشه ها به تدریج بهبود می یابند، تقاضا برای محصولاتش بعد از انتشار سود بالاتر از پیش بینی ها، همچنان قوی است.
کمبود جهانی نیمه هادی ها، خودروساز مستقر در گوتنبرگ و همتایان جهانی را مجبور به کاهش تولید خودرو باوجود تقاضای قوی کرده است. جنگ در اوکراین برای خیلی از شرکتها همچون ولوو، منجر به هزینه های بالاتر برای مواد خام، انرژی و حمل و نقل شده است که با تعدیل قیمت ها، درصدد کاهش اثرات آنست.
بیورن آنوال، مدیر ارشد مالی ولوو به رویترز اظهار داشت: «تاکنون این افزایش قیمت ها اتفاق افتاده و به هیچ وجه تقاضا را کاهش نداده است.»
ولوو اعلام نمود که هزینه های بالاتر تاثیر محدودی در سه ماهه اول داشته است، تا حدی بر سه ماهه دوم تاثیر خواهد گذاشت و بطور کامل بر نیمه دوم سال تاثیر خواهد گذاشت. همچنین، تولید در آخر سه ماهه اول به سبب کمبود موقت یک نیمه هادی خاص کم شده است و هشدار داد که انتظار می رود مشکل تامین در سه ماهه دوم ادامه داشته باشد.
سود عملیاتی سه ماهه اول این خودروساز سوئدی از ۸.۴ میلیارد در سال قبل به ۶ میلیارد کرون سوئدی (۶۰۷.۴ میلیون دلار) کم شد. چهار تحلیلگر شرکت کننده در نظرسنجی بطور متوسط سود ۴.۱۳ میلیاردی را پیش بینی کرده بودند.
درآمد ۸ درصد افزوده شد و به ۷۴.۳ میلیارد کرون رسید که از ۷۱.۱۵ میلیارد مورد انتظار مفسرین بالاتر رفت. بر اساس گزارش این ماه، فروش خودرو های این شرکت در سه ماهه اول ۲۰ درصد کم شد و به ۱۴۸ هزار و ۲۹۵ دستگاه رسید.

منبع: