طلا بالا رفت دلار ثابت شد

قیمت طلا امروز پنج شنبه افزوده شد چونکه انتظار می رود فدرال رزرو برای مقابله با تورم، نرخ های بهره را ۵۰ واحد افزایش دهد که بانک مرکزی ایالات متحده آنرا خطری برای اقتصاد دانسته و در عین حال افزایش بیشتر در سال را رد کرده است.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه بامداد به وقت شرقی با ۲۰ درصد افزایش به ۱۹۰۲ دلار و ۳۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا هم با ۱.۰۶ درصد افزایش به ۱۹۰۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.
فدرال رزرو روز چهارشنبه نرخ بهره را نیم درصد افزایش داد که بزرگ ترین جهش در ۲۲ سال قبل است و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو از آمریکایی هایی که با تورم بالا مقابله می کنند، درخواست نمود که صبور باشند چونکه مقامات اقدامات سختی را برای کنترل آن انجام خواهد داد.
طلا اغلب بعنوان پوششی در مقابل افزایش هزینه ها تلقی می شود و در جلسه قبل در بیانیه پاول یک درصد افزوده شد.
بازدهی خزانه داری ایالات متحده در روز چهارشنبه به شدت کاهش پیدا کرد و از طلا حمایت کرد چونکه پاول اظهار داشت که بانک مرکزی هم اکنون افزایش سه چهارم درصدی نرخ بهره را در جلسات سیاست پولی آتی رد کرده است.
نرخ های بهره کوتاه مدت بالاتر و بازده اوراق قرضه ایالات متحده سبب افزایش هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازدهی می شود.
طبق گزارش رویترز، دلار نزدیک به پایین ترین حد یک هفته ای خود در جلسه قبل ثابت ماند و طلا را برای خریداران خارجی جذاب تر کرد.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۱.۱ درصد افزایش ۲۳.۱۹ دلار، پلاتین با ۰.۶ درصد رشد به ۹۹۷ دلار و ۱۹ سنت و پالادیوم ۰.۸ درصد افزوده شد و به ۲۲۷۴ دلار و ۴۳ سنت رسید.

منبع: