کرونا کفش های آدیداس را به قرنطینه برد!

اجاره: شرکت آلمانی آدیداس اهداف سودآوری خودرا برای سال جاری کم کرد و کاهش درآمد از چین را به سبب قرنطینه پیش بینی نمود.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، آدیداس انتظارات برای سال ۲۰۲۲ را بعد از رکود سه ماهه اول کم کرد چونکه قرنطینه های جدید در رابطه با بیماری کووید- ۱۹ در چین همچنان به شرکت آلمانی پوشاک ورزشی صدمه می زند.
این شرکت روز جمعه اعلام نمود: فروش تعدیل شده بر مبنای ارز در سه ماهه اول سه درصد در سرتاسر جهان کاهش پیدا کرد و به ۵.۳ میلیارد یورو (۵.۵۸ میلیارد دلار) رسید، در حالیکه سود حاصل از ادامه فعالیت ها ۳۸ درصد کاهش پیدا کرد و به ۳۱۰ میلیون یورو رسید.
فروش در چین، ۳۵ درصد در سه ماهه اول سقوط کرد و انتظار می رود درآمد به علت تعطیلی فروشگاه ها و کاهش شدید تردد به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و شرکت آغاز به افزایش قیمت کرده است چونکه هزینه های حمل و نقل، کفش و پوشاک بالاتر، سودآوری را می کاهد.
آدیداس سود ناخالص خویش را امسال به ۵۰.۷ درصد کم کرد. پیش از این ۵۱.۵ تا ۵۲ درصد هدف گذاری شده بود. این شرکت همینطور پیشبینی حاشیه عملیاتی خویش را کم کرد.
به نقل از رویترز، این شرکت اظهار نمود: رشد فروش و سود در پایین ترین حد پیشبینی های آن خواهد بود. آدیداس پیشبینی کرده است که درآمد سال جاری بر مبنای نرخ ارز خنثی ۱۱ تا ۱۳ درصد افزایش یابد و درآمد خالص ۱.۸ تا ۱.۹ میلیارد یورو (۲.۶ میلیارد دلار سنگاپور به ۲.۸ میلیارد دلار سنگاپور) تعدیل شود.
این شرکت با وجود ادامه کاهش فروش در چین و تأثیر منفی ۲۰۰ میلیون یورویی از محدودیت های زنجیره تأمین، انتظار بازگشت به رشد در سه ماهه دوم را دارد. انتظار می رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۲، فروش خالص بیشتر از ۲۰ درصد رشد کند.

منبع: