وزیر صمت در حاشیه جلسه دولت خبر داد واردات خودروی اقتصادی بجای خودروی گرانقیمت و تجملاتی

به گزارش اجاره وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: دنبال این هستیم  که خودروی اقتصادی بجای خودروی گرانقیمت و تجملاتی وارد شود.
به گزارش اجاره به نقل از ایسنا، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران درباره اوضاع بازار اظهار داشت: ما در هفته گذشته قیمتی در مورد چند قلم از کالاها مثل روغن و لبنیات داشتیم و در هفته اول تمرکز ما روی توزیع بود که خوشبختانه انجام شده و نگرانی های مردم برای مواجه شدن با کمبود کالا مرتفع شد.
وی اضافه کرد: در مرحله بعد قیمت ها را مدیریت می نماییم و از هفته آتی سامانه نظارت مردمی آغاز به کار می کند و در کل کشور اجرا می گردد. متاسفانه ۳۰ درصد از اصناف پروانه کسب وکار ندارند که کار نظارت را با مشکل مواجه می کند و ما قیمت ها را کنترل می نماییم که در حد مجاز باشد و شرکت های پخش را کنترل می نماییم.
وزیر صمت افزود: کانال ارتباطی ما ۱۲۴ است و کار کاملا الکترونیکی است و سریع پاسخگوست.
فاطمی امین اضافه کرد: از هفته آتی، برگه های نظارت مردمی روی کالاها درج می شود و شهروندان اگر تخلفی دیدند و رضایتی دارند با بیان سامانه و یک اپلیکیشن به اسم “صمت من” می توانند آنرا اعلام کنند و بصورت خودکار قابل کنترل خواهد بود. اگر شکایتی دارند آنرا گزارش می دهند و علاوه بر گزارشگری، این سامانه وضعیت آن واحد صنفی را مشخص می کند و خود کنترلی برای اصناف هم به وجود می آورد و نظارت را گسترده می سازد؛ لازم نیست بازرسان ما سرکشی داشته باشند.
وزیر صمت درباره انحصار واردات خودرو نیز اشاره کرد: انحصاری نیست. کلیات آن در دولت مصوب شد و در مورد یکی از بندهای آن سوالاتی عنوان شد و قرار شد کمیسیون اقتصادی آنرا بیشتر بررسی کند. در این بخشنامه انحصاری نداریم و دنبال این هستیم که خودروی اقتصادی بجای خودروی گرانقیمت و تجملاتی وارد شود و تمرکز بیشتر بر واردات خودروی اقتصادیست.

منبع: